L’UJI presenta el nou Centre d’Aprenentatge de Llengües virtual

17/05/2018 | SCP

L'equip del Centre d'Aprenentatge de Llengües (CAL) ha presentat la versió beta del nou servei de CAL virtual. La presentació ha sigut a càrrec de la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet; la directora acadèmica de Multilingüisme, Noelia Ruiz, i els assessors de llengües Carmina Ribés i Elija Lutze.

La vicerectora ha destacat que el CAL es va posar en marxa l’any 1993, inicialment en català, i es va obrir a tota la comunitat universitària amb totes les llengües el curs 1996-1997. No obstant això, ha explicat que a mesura que s’han incorporat continguts de tipus digital s’ha fet necessària una organització d’aquests materials i per això s’ha dut a terme aquest projecte. «El Centre d’Aprenentatge de Llengües és un element molt característic de la nostra universitat i per això hem realitzat aquest CAL virtual que segueix la mateixa idiosincràsia que el de tipus presencial i que servirà com a model per a altres centres i universitats», ha assenyalat Fortanet.

Per la seua part, Noelia Ruiz ha afirmat que «el CAL virtual no és només un repositori de continguts sinó que és un repositori d’autoaprenentatge i assessorament, és un complement del que fem al CAL, presencial i suposa també obrir les portes del CAL tant a la comunitat universitària com a la societat en general». A més, ha explicat que el projecte té tres fases, de les quals s’ha dut a terme la primera que consisteix en la classificació i descripció de recursos de llengües, mentre que la segona fase consistirà en el disseny d’itineraris en funció dels nivells i les necessitats de l’aprenent i la tercera se centrarà en la interacció entre l’assessorament, els recursos i l’aprenent.

Finalment, Carmina Ribés i Elija Lutze han explicat de quina forma està estructurada la web del CAL virtual, per idiomes, nivells i tipus de continguts, la qual estarà disponible en el mes de juliol.