L’UJI premia els millors treballs finals de màster i grau en Enginyeria Industrial

18/04/2018 | SCP

•  premis-enginyeria Master_Ing_Industrial_18DLL077_in

FOTO: Damián LLorens

L’aula magna de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) de l’UJI ha acollit l’acte de lliurament de certificats i d’acollida pel Col·legi Oficial d’Enginyers Superiors Industrials de la segona promoció del Máster en Enginyeria industrial. Així mateix, s’ha fet entrega dels premis al Millor Treball Final del Màster Universitari en Enginyeria Industrial i al Millor Treball Final del Grau d’Enginyeria en Tecnologies Industrials. En l’acte han participat María José Oltra, vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat; Ximo Gual, director de l’ESTCE; José Luis Breva, president del Consell Social de l’UJI; Javier Rodríguez, president Col·legi Oficial d’Enginyers Superiors Industrials de Castelló, i Ramón Cabello, coordinador del Màster Universitari en Enginyeria Industrial.

El premi al millor TFM ha sigut per a l’alumne Jorge Badenes Catalán pel Projecte d'instal·lacions i llicència ambiental d'un pavelló poliesportiu a l'Alcora, dirigit pel professor Francisco J. Colomer Mendoza; i l’accèssit ha recaigut en Laura Nebot Andrés pel seu treball Anàlisi i comparativa de sistemes de subrefredament en sistemes de refrigeració de CO2 en climes càlids, desenvolupat sota la direcció del professor Rodrigo Llopis Doménech. D'altra banda, el premi al millor TFG ha sigut per a l’estudiant Antonio Martínez Ortells pel seu treball Instal·lació elèctrica i solar fotovoltaica d'un edifici d'oficines i disseny del sistema d'il·luminació LED, que ha sigut dirigit pel docent Enrique Francisco Belenguer Balaguer.

El president del Col·legi Oficial d’Enginyers Superiors Industrials de Castelló, Javier Rodríguez Zunzarren, ha encoratjat als joves a marcar la diferència, remarcant que «la diferència és un estímul per al progrés i, amb la vostra formació, estic segur que destacareu al vostre entorn i creareu riquesa per a la millora del nivell de vida de la societat». El president del Consell Social, José Luis Breva, també ha volgut donar l’enhorabona als premiats i  ha aconsellat als recentment titulats que no perden les ganes per aprendre i millorar en aquesta nova etapa que enceten.

Ximo Gual, director de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, després de fer entrega dels diplomes, ha dedicat unes paraules a l’alumnat que ha finalitzat el màster: «Recordeu aquests anys en què heu estat ací entre nosaltres i en un futur quan tingueu èxit recordeu que aqueixos èxits també pertanyen a la Universitat Jaume I».

Per la seua banda, la vicerectora María José Oltra, ha afegit la importància de fer un bon ús dels valors inculcats per l’UJI, «esperem que aquests valors vos hagen arribat i vos impregnen al llarg de la vostra carrera professional».

Per a finalitzar l’acte, Rafael Peña Lóriz, ex director general d’Enginyeria de Serveis de Ferro Enamel i de VEDOC, ha oferit la conferència «Experiencias de la formación generalista de un ingeniero superior industrial en una multinacional». Una cloenda de la jornada, en la que Rafael Peña ha transmès els seus coneixements i experiència com a enginyer a la multinacional Ferro en forma de consells sobre actitud, lideratge i l’aplicació d’aspectes més tècnics a un grup de joves que ja es troben a les portes del mercat laboral.

Imatges