Estudiantat de Dret de l’UJI participa per cinquè any consecutiu en la competició internacional Moot a Madrid

16/04/2018 | SCP

Per cinquè any consecutiu, alumnes del Grau en Dret i del Màster en Advocacia de l’UJI competeixen en el MOOTmadrid en la seua X edició. La Competició Internacional d'Arbitratge i Dret Mercantil (MOOTmadrid), organitzada per la Universidad Carlos III de Madrid i la Comissió de les Nacions Unides per al Dret Mercantil Internacional (CNUDMI/UNCITRAL), té per objectiu la formació dels estudiants de Dret en qüestions relatives al Dret Uniforme del Comerç Internacional i la seua resolució mitjançant Arbitratge Mercantil Internacional. Es tracta d'instruir a futurs professionals del Dret en l'exercici de l'advocacia combinant continguts teòrics i pràctics, així com de fomentar la interacció entre estudiants i professors, universitat i sector privat.

L'equip de la UJI, format per un total de 10 estudiants, està dirigit i entrenat per la catedràtica de Dret mercantil Mª Victoria Petit Lavall en col·laboració amb els professors Achim Puetz i Fernando Juan i Mateu. L'activitat, objecte del Grup d'Innovació Educativa dirigit per la professora Petit Lavall, compta amb l'ajuda econòmica del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació i de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

L'equip ha superat ja la fase escrita amb la presentació dels corresponents escrits de sol·licitud d'arbitratge i de contestació a la mateixa. Del 16 al 20 d'abril, competeix en les rondes orals que tenen lloc a Madrid, enfrontant-se a equips d'altres universitats espanyoles i estrangeres en els arbitratges «simulats» que se celebren davant diferents tribunals compostos per advocats, acadèmics i àrbitres. En concret, en aquesta ocasió l'equip s'enfronta en les rondes generals a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, la Universitat de Nariño (Colòmbia), la Universidad CEU Sant Pablo de Madrid i la Universitat de Miami (EUA).
Els estudiants que participaran en representació de l’UJI són Magali Casanova Pauner, Anna Casañ Castelló, Carmen Casañ Castelló, Paula Escrig Badal, Francisco Javier García Bielsa, Albano Gilabert Gascón, Alexandru Iancu, Rubén Muñoz Laborería, Adrián Ripollés Ruíz i Vanessa Rodríguez Vargas.

L'equip espera en aquesta edició superar els bons resultats obtinguts en les edicions anteriors, en les quals han aconseguit un total de tres Premis Albert H. Kritzer al millor escrit de demanda, un Premi al millor escrit de contestació i han ocupat el segon lloc en el Premi al millor escrit de demanda i de contestació a la demanda.