L’UJI acull l’exposició «Dones en la Segona República. Un somni d'igualtat» en homenatge a Rosa Agost, degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials

18/04/2018 | SCP

El vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I acull fins al 19 de maig l’exposició «Dones en la Segona República. Un somni d'igualtat», una iniciativa del Grup d'Estudis d'Història Local i Fonts Orals de l'UJI, amb la qual es vol retre homenatge a la professora Rosa Agost Canós, que ha sigut degana de la FCHS des de 2011 i fins al pròxim mes de maig. Rosa Monlleó i Alfredo Fornas són els comissaris d’aquesta mostra que ha tingut el patrocini de la Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica i l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano».

En aquesta exposició es vol destacar el paper protagonista de les dones en la Segona República. Les diferents lleis que van ser aprovades en aquest període van donar oportunitats al col·lectiu femení de participar en l’acció ciutadana i ocupar l’espai públic de la política. D’aquesta manera, un espai eminentment masculí va ser conquerit per les dones, que es van convertir en subjectes conscients, amb responsabilitat en els assumptes públics.  En les diferents biografies que s’han seleccionat per l’exposició apareix l’experiència cívica de 24 dones durant la Segona República i les oportunitats per a aconseguir càrrecs polítics o professionals.

Amb aquesta mostra es vol rendir homenatge a dones conegudes públicament, però també a les dones anònimes, i a la vegada, es vol fer un homenatge a la degana Rosa Agost, per la seua tasca al capdavant de la Facultat, en la qual sempre ha estat present el somni d’igualtat que van tindre les dones en la Segona República, i que Rosa Agost ha intentat aplicar en les propostes i en el dia a dia per avançar en la igualtat.

Imatges