L’equip de l’IES Benigasló queda subcampió en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives L’equip, que representa a l’UJI en aquesta competició, ha disputat la final davant l’Escola Ginebró (UPF)

18/04/2018 | SCP

L’equip de l’IES Benigasló, que ha participat en representació de la Universitat Jaume I de Castelló en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat organitzada per la Xarxa Vives, ha quedat subcampió després de véncer en la semifinal a l’IES Josep Segrelles (Universitat de València) i disputar la final davant l’Escola Ginebró (UPF).

Enguany la fase final de la competició s’ha celebrat a la Universitat Miguel Hernández.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives ofereix al col·lectiu docent una eina innovadora per al desenvolupament personal de l’alumnat en l’àmbit del multilingüisme, que fomenta la seua capacitat crítica. Així mateix, la competició proveeix als estudiants preuniversitaris de l’experiència única que suposa establir un primer contacte amb la universitat i el seu entorn.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta enguany amb 5.000 estudiants de 135 centres docents d’Andorra, Catalunya i el País Valencià, unes xifres que representen un increment del 30% en la participació respecte a l’edició de l’any anterior.

LLIGA DE DEBAT UNIVERSITÀRIA

Un equip format per estudiantat de la Universitat Jaume I de Castelló participarà un any més en la Lliga de Debat universitària de la Xarxa Vives, que tindrà lloc a la Universitat Miguel Hernández d’Elx del 16 al 19 d’abril de 2018, i en la qual haurà de defensar la qüestió: «És occident responsable del sorgiment de l’Estat Islàmic?».

En aquesta edició, participarà en la lliga universitària estudiantat de les universitats de Catalunya, Andorra, Illes Balears i el País Valencià que, per primera vegada, ha assolit la xifra rècord de 16 universitats implicades. L'equip de l’UJI, que en les últimes tres edicions de la lliga ha arribat a la semifinal invicte, estarà capitanejat en aquesta ocasió per Santiago Rosado acompanyat per Mar Polo, Rania Hafsi, Imanol Igual, Víctor Palacio, Florentina Niță, Sana Taybi, Sergi Ortega i Andrea Bou.

El debat final i l’acte de lliurament de premis tindrà lloc el 19 d’abril en un acte obert al públic que estarà presidit pel rector de la UMH i president de torn de la Xarxa Vives, Jesús Pastor, i que comptarà amb la presència de representants de les administracions locals i autonòmiques.

Amb els valors del diàleg, la tolerància i el respecte cap a les idees dels altres com a estàndard, les universitats de la Xarxa Vives impulsen la Lliga de Debat, la competició d’oratòria i debat més important del sud d’Europa. El perfil majoritari de participants és de les disciplines de dret i advocacia (25%) i ciències polítiques i de l’administració (18%) si bé altres rames d’estudi també hi tenen presència, com són les de l’administració i direcció d’empreses (9%), l’educació i formació del professorat (8%) o les enginyeries (8%), entre d’altres.