L’UJI acull l'inici del programa e2 «Estudiant x Emprenedor»

22/09/2017 | SCP

•  estudiant-emprendedor Programa_e2_17DLL15_in

FOTO: Damián Llorens

El programa e2 «Estudiant x Emprenedor», una iniciativa dissenyada pel Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE) i impulsada per la Generalitat Valenciana i les cinc universitats públiques valencianes mitjançant el campus d'excel·lència CH5U, s'ha iniciat en la Universitat Jaume I de Castelló amb una trobada entre l'estudiantat tutor i els empresaris mentors en una primera sessió formativa dedicada a l'engegada de diferents eines per a la creació d'idees.

La vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa de la universitat pública de Castelló, Pilar García Agustín, ha sigut l'encarregada de donar la benvinguda a l'alumnat tutor i als empresaris mentors de l’UJI, UPV i UV i ha presentat Jesús Carrera, expert i formador en design thinking, resolució creativa de problemes, customer insights i design sprints per a directors de producte, responsable de la primera sessió formativa del programa dedicada a «Dinàmica i creativitat».

El programa e2 «Estudiant x Emprenedor» es realitzarà de forma simultània amb la Universitat d'Alacant, la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València i la Universitat Miguel Hernández, combinant tallers, experiències i dinàmiques de treball en equip. La primera fase es realitza en dos grups: d'una banda, l’UJI, la UPV i la UV, i d'altra banda la UMH i la UA. El propòsit és la creació d'equips multidisciplinaris conformats per alumnat tutor que coordina altres companys de diverses carreres i per un empresari-mentor que els orienta i els dóna suport per a generar idees i establir propostes reals de negoci.

El programa busca entrenar l’estudiantat en la creació d'iniciatives de negoci amb el suport d'empresaris de la regió i amb un programa de formació diferencial en temàtiques vinculades a lideratge, gestió d'equips, models de negoci, creativitat, negociació i habilitats comunicatives. Consta de tres fases i ara s'ha iniciat la primera en la qual es forma un equip emprenedor i es desenvolupa una idea de negoci. A més de la sessió formativa de l’UJI, es realitzaran dues sessions més a València, una impartida per Néstor Guerra sobre lean startup i una altra sobre lideratge i gestió d'equips a càrrec de Nacho Muñoz.

A aquesta primera trobada ha assistit com a alumnat tutor Hector Espinós, Julián Bolumar, Neus Nebot, Zaira Torres i Sandra González (UJI); Luis Miguel Gil, Alberto Pérez, David Olmos, Daniel García, Carles Montrull i Mariano García (UV) y Joaquín Bahilo, Roberto Cerdán, Amanda Asensio, Luna Paz i Javier Soriano (UPV). Els empresaris que van assistir a la sessió van ser Beatriz Irún de Suoyou Consulting y Asociados; Miguel Ángel Hernández d'OVER, Lisardo Fernandez, Luis Antonio Morro González de Lauson Group Properties and Investments, S.L, Fernando Albarrán de Reciplasa, Salvador Mena d'Epidisease, Luis Roig de Drawfolio, Gil María Campos d'Arakua, SL, Carlos Monerris i Vanesa Pérez de Fidecu Estudios de Mercado, Diego Sáez de MESbook i José Civera i Mayte Muñoz del grup Cetek. També s'ha comptat amb la participació dels responsables de coordinació dels programes de les tres universitats: Sandra Lucas i María José Ramírez (UPV), Roser Sebastià (UV) i la sotsdirectora de la Càtedra Increa, María Ripollés, i Laura Martínez (UJI).

Imatges de l'acte