Joan Carles González Pujalte guanya el VII Premi Manel Garcia Grau de Poesia

14/07/2017 | SCP

L’escriptor Joan Carles González Pujalte ha resultat el guanyador de la setena edició del premi Manel Garcia Grau de poesia que atorga la Universitat Jaume I amb la finalitat d’impulsar el conreu de la poesia i recordar la figura del poeta Manel Garcia Grau.

Nocturn sense acordions és el títol del poemari amb el qual Joan Carles González Pujalte ha guanyat aquesta edició del premi, en el qual el poeta fa una crònica de les seues nits i insomnis amb versos que reflecteixen totes aquelles coses que l’abismen: abandó, mort d’ésser estimats, medicació i realitat odiada.

Joan Carles González Pujalte (Mataró, 1963) és llicenciat en Història de l’Art. Ha estat premiat en diferents certàmens literaris tant de poesia com de narrativa a Catalunya, el País Valencià, Illes Balears i Euskadi. Ha publicat prop d’una vintena de llibres en editorials com Columna, Viena, Pagès i Bromera des de Nicotina als llavis (1998) fins a Rastres de l’escapista (2015), Les coses i els miratges (2015), Esbós, teoria i poètica de la nou (2016) o L’Est, amb el qual va obtindre el premi de poesia Joan Perucho Vila d’Ascó 2016.

El Premi Manel García Grau de Poesia, que convoca la Universitat Jaume I amb la col·laboració de l’Associació d'Escriptors en Llengua Catalana i l'editorial Perifèric, pretén honrar la memòria de l'escriptor, activista i professor de Filologia de la Universitat Jaume I, qui va morir en 2006 en plena maduresa creativa. Poeta i narrador, Garcia Grau és una de les figures principals de la literatura valenciana de les últimes dècades. Va destacar sobretot com a poeta i la seua obra està present en nombroses antologies. En el seu currículum, a més, figuren premis com els Octubre, l’Englantina d'Or dels Jocs Florals de Barcelona o Ciutat de València, tots ells de poesia.