L’UJI se suma un any més a la Nit de l’Art amb una àmplia programació cultural al Menador i la Llotja del Cànem

19/05/2017 | SCP

La Universitat Jaume I participa, un any més, en la Nit de l’Art 2017, que se celebrarà el divendres 19 de maig per tota la ciutat de Castelló, amb una sèrie d'activitats culturals que es desenvoluparan a La Llotja del Cànem i el Menador espai cultural, organitzades pel Servei d'Activitats Socioculturals (SASC).

Menador serà l'escenari principal d'aquesta Nit de l’Art, ja que en aquest contenidor cultural es podran visitar cinc exposicions: «Luis Prades, més de mig segle de pintura», un recorregut per la prolífica producció artística del pintor castellonenc; i les mostres «Mirémonos» de José Bravo, «Light surface» d'Esther Navarro, «Al amor de los años» de Leila Amat, «Pecios de luz» de Paco Marco i una projecció col·lectiva, totes elles dins del festival «Imaginària, fotografia a la primavera».

El nou espai cultural de l’UJI i l'Ajuntament també acollirà, a les 19 hores, un espectacle de dansa urbana, «Motus», de la companyia Circle of Trust, dirigit per Jordi Vilaseca. Aquesta proposta és un viatge que parteix del cor de l'individu i transporta al públic als ressorts que mouen el grup, un espectacle que fa reflexionar sobre l'esforç, la superació i la col·laboració per aconseguir als nostres somnis.

Per la seua banda, a la Llotja del Cànem, es podrà visitar l'exposició de fotografia «Deseo» de Juan Manuel Díaz Burgos, que s'emmarca també en el festival Imaginària, i la instal·lació artística «102 idees i 60 mesos en STANDBY. Projecte artístic de mobilització educativa» de Paloma Palau Pellicer. Aquest projecte es va crear a principis del curs 2016/2017 per donar visibilitat a l'estat d'espera i incertesa que els cinc anys de retallades en educació han provocat en la comunitat universitària. El col·lectiu ha hagut de reinventar-se acadèmica i professionalment i també ha vist afectada la seva trajectòria vital. Més de 100 persones entre professorat, alumnat i personal d'administració de la Universitat Jaume I han participat en aquesta peça col·lectiva que recrea simbòlicament a través d'un embut i diferents objectes la particular idea de el “embut universitari”.