El llibre «Les mestres freinetistes dels anys trenta» de Publicacions de l’UJI i la Càtedra Soler i Godes es presenta a València

03/04/2017 | SCP

L’obra editada per Publicacions de la Universitat Jaume I i la Fundació Càtedra Soler i Godes Les mestres freinetistes dels anys trenta es presentarà el dimarts 4 d’abril de 2017 a partir de les 19 hores a la llibreria Fan Set-Centre de Cultura Contemporània Octubre de la ciutat de València (C/ Sant Ferran, 12). Emmarcat en la col·lecció «Fundació Càtedra Enric Soler i Godes», el llibre ha sigut escrit per diversos autors, entre ells Carmen Agulló, Alfred Ramos i Ferran Zurriaga, que estaran en la presentació de l’obra, organitzada pel Moviment Cooperatiu d'Escola Popular del País Valencià (MCEP-PV).

La idea del llibre va sorgir en la XXIX Reunió Internacional d’Educadores Freinet (RIDEF) quan un grup d’investigadors i investigadores estava treballant al voltant de la recuperació del llegat de Freinet a l’Estat espanyol. Encoratjats pels importants descobriments de publicacions i dels seus impulsors, que amplien enormement el mapa de la influència d’aquest mètode, es va plantejar recollir en una publicació les aportacions de les mestres, atès que tenen una entitat pròpia dins d’aquest moviment. Célestin Freinet va ser un mestre i pedagog francès, creador de les tècniques que porten el seu nom, utilitzades en diversos mètodes d’investigació pedagògica.