Més de 1.500 persones participen en la celebració del Dia de l’Esport a l’UJI

18/04/2017 | SCP

Més de 1.500 persones han participat en les activitats organitzades pel Servei d’Esports, el programa UJI Hàbitat Saludable i la Germandat Castellonenca d'Estudiants de Medicina de la Universitat Jaume I (HCEM-UJI) per a celebrar a la Universitat Jaume I el Dia Internacional de l’Esport per a la Pau i el Desenvolupament.

L'Assemblea General de l'ONU va declarar el 6 d'abril de 2013 el Dia Internacional de l'Esport per a la Pau i el Desenvolupament, una decisió que va marcar un pas transcendental en reconèixer el poder transformador de l'esport i el seu gran potencial per a impulsar un canvi social positiu.

A la Universitat Jaume I es van obrir de forma gratuïta les activitats dirigides del Servei d’Esports, i es van realitzar específicament per a aquest dia dues classes d'exhibició de fitnes, un torneig de bàsquet 3x3 i una jornada de formació esportiva amb el títol «Habilitats psicològiques per l'esport». En total, aquestes activitats van comptar amb la participació de 1.506 persones que van poder gaudir de més de 15 esports diferents.

A més, el programa UJI Hàbitat Saludable va realitzar activitats a l’Àgora i al pavelló poliesportiu per a sensibilitzar i conscienciar sobre la importància dels estils de vida saludables, promocionar una alimentació saludable i prevenir el consum de substàncies. Per la seua banda, el col·lectiu d’estudiantat de Medicina va instal·lar a l’Àgora universitària un estand de nutrició, ressuscitació cardiopulmonar (RCP), salut mental i sexualitat, entre altres.