L’UJI impulsa l’emprenedoria entre l’estudiantat preuniversitari amb el projecte «Young Business Explorers» Els centres comptaran amb assessorament i material per a preparar plans de negoci

17/03/2017 | SCP

El Grup d’Innovació Educativa (GIE) - Edufin de la Universitat Jaume I, en col·laboració amb l’empresa Dideas, llança la iniciativa «Young Business Explorers», destinada a estudiantat de batxillerat i cicles formatius superiors, per tal de formar-lo en les competències necessàries a l'hora d'emprendre. L’activitat forma part del projecte de millora educativa «Emprenedoria, cooperació i internacionalització», que compta amb el suport de la Unitat de Suport Educatiu (USE) i del Vicerectorat d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa.

L’activitat començarà amb una primera fase en instituts d'educació secundària, on els interessats a participar hauran de formar equips de tres estudiants. Aquests equips tindran accés a través d'una plataforma en línia a una sèrie de materials formatius (tècniques de generació d'idees, viabilitat economicofinancera, màrqueting, desenvolupament d'imatge, segmentació de clients, canals de distribució, etc.) i a una plantilla de pla d'empresa a través de la qual, per mitjà de blocs, aniran desenvolupant i construint el seu model de negoci.

Exposició dels projectes seleccionats

En una segona fase, una comissió avaluarà els projectes presentats i seleccionarà, entre tots, els deu projectes que destaquen per la seua originalitat, funcionalitat, resolució de problemes i viabilitat economicofinancera. La fase final del concurs serà presencial coincidint amb la I Jornada Young Business Explorers el dia 12 d’abril de 2017 a les 10 h a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I, on al llarg del matí els diferents equips comptaran amb l'ajuda i suport de mentors experts en diferents sectors per a acabar de perfeccionar la presentació dels seus projectes davant de la resta de l’estudiantat. En finalitzar aquesta sessió, cada equip d'exploradors seleccionarà el seu projecte favorit, nominant-se d'aquesta manera l'equip guanyador de l'edició 2017 de la iniciativa «Young Business Explorers». En acabar la jornada es lliuraran els diplomes acreditatius i premis.

Més informació: http://www.youngbusinessexplorers.es/