17/03/2017 | SCP

Els degans de les facultats de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Jaume I, la Universitat de València y la Universitat Miguel Hernández d'Elx, Rafael Ballester, Federico Pallardó i Antonio Compañ, respectivament, participen a la taula rodona «Obertura de noves facultats de medicina. I nosaltres?» organitzada per la Delegació d'Alumnes de Medicina el dimarts 21 de març de 2017 a les 18 hores a l'Aula Magna de la Facultat de la Universitat de València.

«Reclamem una planificació que freni el creixement en el nombre de facultats. Espanya ja és el segon país del món en taxa d'estudiants de medicina per nombre d'habitants, només superada per Corea del Sud, i encara hi ha projectes de creació de noves facultats com la que planteja la Universitat d'Alacant », expliquen des de la Delegació d'Alumnes de Medicina (DAM).

«Volem que en aquesta taula es respongui a les incògnites plantejades des de fa temps com a quin interès respon el intencionat auge d'obrir noves facultats de Medicina a Espanya o si és realment cost-efectiu invertir tal quantitat de recursos per augmentar el nombre de places en un sistema ja col·lapsat», subratllen els organitzadors d'aquesta taula rodona.

Aprofitant el context de la taula rodona, els representants estudiantils de València es reuniran amb els de les altres dues universitats públiques per planificar les accions en contra de l'obertura d'aquesta nova facultat a la Comunitat Valenciana.

A principis d'abril, representants del Consell Estatal d'Estudiants de Medicina mantindran una reunió amb Josefina Bueno, directora general d'Universitats de la Generalitat Valenciana, per definir la problemàtica i solucions a nivell autonòmic, en no haver participat en la taula rodona. Els estudiants se sumen així a les reivindicacions realitzades pel Fòrum de la Professió Mèdica Espanyola, que ha exposat en diverses ocasions la necessitat d'una major coordinació entre les institucions representatives de la professió i les autoritats sanitàries i educatives per a garantir una formació de qualitat en les facultats que resolgui les necessitats futures de metges.

«Hem de garantir la qualitat de la formació del metge en les nostres facultats i hospitals universitaris. La societat exigeix, i es mereix, uns metges excel·lents. No podem permetre que una nova Facultat a Alacant minvi la qualitat de les pràctiques dels nostres companys de la Universitat Miguel Hernández. No tots els hospitals estan preparats per a la docència», conclouen.