L’UJI i la Fundació Los Libertadores de Colòmbia fomenten en un projecte conjunt la universitat intercultural inclusiva

14/12/2016 | SCP

La directora del projecte «Universitat intercultural inclusiva: una mirada des de les pràctiques del professorat de la Universitat Jaume I (Espanya) i de la Fundació Universitària Los Libertadores (Colòmbia)», Odet Moliner, ha participat, durant l'última setmana de novembre de 2016, en un seminari de recerca sobre aquest projecte a Bogotà.

Durant el seminari, la professora de Didàctica i Organització Escolar del Departament d'Educació de l’UJI ha presentat els avanços en l'anàlisi dels dispositius estructurals de suport de la universitat castellonenca, les condicions d'accés i permanència de l'estudiantat i les dimensions de la pràctica docent del professorat que afavoreixen la inclusió de l'alumnat.

La visita també ha servit per a mantenir trobades amb el professorat de Libertadores que està implicat en la formació del professorat universitari sobre l'acompanyament a l'alumnat amb diversitat funcional, a les persones desplaçades i a les víctimes del conflicte armat.

Un altre dels objectius de la trobada ha sigut la preparació d'un conveni de col·laboració entre ambdues institucions, que tindrà per objecte facilitar la mobilitat del professorat i el desenvolupament d'activitats de recerca i estudis de doctorat. Aquesta acció està emmarcada en la convocatòria d'ajudes OPI UJI finançada per l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat.