El professor de l’UJI Vicent Martínez Guzmán ha sigut nomenat vicepresident de l’Institut Català Internacional de la Pau

16/12/2016 | SCP

El professor de l’UJI i director honorífic de la Càtedra Unesco de Filosofia per la Pau, Vicent Martínez Guzmán, ha sigut nomenat vicepresident de l’Institut Català Internacional de la Pau. Guzmán imparteix aquesta vesprada la conferència  de clausura del cicle de conferències «Crisis dels Refugiats en Europa: Reflexions i Propostes des de els Drets Humans»,  en la què s’abordaran les alternatives a la crisis dels refugiats des de l’hospitalitat.

Vicent Martínez Guzmán (La Vall d'Uixó, 1949) és doctor en Filosofia i director honorífic de la Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau de la Universitat Jaume I de Castelló, de la qual ha estat vicerector. Investigador honorífic de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau de les Universitats de Castelló i Alacant i de l'Institut de Paz i Conflictes de la Universitat de Granada, investigador de l'Institut DEMOSPAZ de la Universitat Autònoma de Madrid. Ha realitzat treballs de recerca a les Universitats de Frankfurt (Alemanya) i Berkeley (Califòrnia).

Fundador del Màster Universitari Oficial i Doctorat en Estudis Internacionals de Paz, Conflictes i Desenvolupament; cofundador del Centre Internacional Bancaixa per a la Pau i el Desenvolupament guardonat amb la Medalla d'Or Mahatma Gandhi per a la Pau i la No-Violència en 1999; i promotor de programes d'Estudis per a la Pau i el Desenvolupament en diferents universitats de tot el món.