L’UJI i l'Ajuntament d'Onda creen l'Aula Universitària UJI-Vila d’Onda per al desenvolupament d'activitats formatives, divulgatives i culturals El rector i l'alcalde signen un conveni marc amb la finalitat d'incrementar la col·laboració entre les dues institucions

04/11/2016 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i l'alcalde d'Onda, Ximo Huguet, han signat un conveni de col·laboració per a la creació de l'Aula Universitària UJI-Vila d’Onda, que promourà la realització conjunta d'activitats formatives, divulgatives i culturals al municipi d'Onda. A més de la creació de l'aula, el conveni marc preveu la col·laboració en altres activitats de mutu interès de caràcter social, econòmic, educatiu i cultural.

El rector de l’UJI ha destacat la satisfacció per la signatura d’un conveni «que obri moltes possibilitats». «Creiem que la universitat ha de tenir un lligam amb tot el territori i Onda és una ciutat molt significada i important per a l'àmbit castellonenc», ha assenyalat Climent. Per la seua banda, l'alcalde d'Onda ha destacat que el conveni «avança en moltes qüestions de col·laboració amb la universitat» entre les quals destaca la creació de l’Aula Universitària que es preveu posar en marxa el 2017. «Per a nosaltres, reprendre i reforçar aquestes relacions amb la Universitat és molt important», ha afirmat.

El conveni marc signat preveu, a més de la creació de l'Aula Universitària UJI-Vila d’Onda, l'assessorament per part de l’UJI en la creació i gestió de projectes de desenvolupament econòmic i d’emprenedoria, en l'elaboració del Pla Estratègic de Turisme d'Onda i en la modernització de l'Administració Local a través de l'administració electrònica, així com en la realització d'informes, estudis i plans estratègics.

El conveni contempla a més la col·laboració de l'Ajuntament i la Universitat en el desenvolupament de programes d'ocupació i formació per a l'ocupació, en programes de desenvolupament local i en programes de cooperació interregional i comarcal. Així mateix, preveu accions de formació i recerca i el desenvolupament de treballs de final de grau i màster i de tesis doctorals sobre aspectes o temàtiques del municipi d'Onda.