24/10/2016 | SCP

Amb motiu del seu novè aniversari, l'Associació per al Desenvolupament de la Comunicació (adComunica) va celebrar dijous 20 d’octubre de 2016 un acte que ja s'ha convertit en la gran reunió anual de la comunicació de la nostra província, en la qual també es donen cita un nodrit grup de personalitats del món empresarial, social i polític de la província.

Vicent Sales, vicepresident de la Diputació, i Antonio Lorenzo Górriz, segon tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Castelló, com a entitats patrocinadores dels Premis de Comunicació Rafael López Lita, van fer lliurament dels guardons de la tercera edició d'aquests premis.

En aquesta edició, la Junta Directiva de l'associació va acordar lliurar el Premi d'Honor Rafael López Lita a la Trajectòria en Comunicació 2016 a la Universitat Jaume I de Castelló pel seu model de comunicació i la seua trajectòria en la gestió de la imatge corporativa de la institució. La Junta Directiva d'adComunica va destacar la seua labor, tant en l'àmbit de la comunicació institucional durant aquests 25 anys, com la seua activitat docent i investigadora des que es van implantar els estudis de Comunicació, vessants que mostren el seu compromís amb el desenvolupament de la comunicació en la nostra província. Va arreplegar el guardó Miguel Ángel Moliner, vicerector d'Economia i PAS de l’UJI.

En la categoria de Noves Iniciatives en Comunicació 2016 el guardó ha sigut per a Matimex Architectural Exhibition (MAE) per ser un concepte que va més enllà d'una campanya, per crear un espai que pot ser un catalitzador a llarg termini on tenen cabuda tant el món del disseny com el de l'arquitectura, amb el que es considera un element que dóna valor a la comunicació i a l'entorn social. En aquesta mateixa categoria, el jurat va concedir un esment especial al treball presentat per Pinchaaquí per a FIV Recoletos, per l'alta qualitat de la campanya presentada, per la seua bona estructura i per estar molt dirigida i focalitzada cap al seu públic objectiu.

Quant al premi al Millor Projecte Empresarial en l'Àmbit de la Comunicació, va resultar guardonat Víctor Herrero Fabra, que va convèncer el jurat amb el seu projecte Herrero Comunicació Immobiliària, amb el qual pretén donar resposta a una mancança detectada en el mercat. La confluència de l'experiència professional i acadèmica que s'han conjuminat en aquest projecte el dota d'una gran viabilitat.

L'acte va tenir lloc al Centre de Turisme de Castelló i va comptar a més amb la col·laboració del Conservatori Superior de Música Salvador Seguí de Castelló.

L'Associació per al Desenvolupament de la Comunicació és una entitat sense ànim de lucre promoguda per professors universitaris, directors de comunicació d'empreses privades i directius de mitjans de comunicació de Castelló que es dedica al foment i el desenvolupament de la comunicació en tots els seus vessants.

Entre les activitats que adComunica desenvolupa amb la intenció de conscienciar els gestors d'empreses i institucions sobre la importància dels diferents àmbits de la comunicació, destaquen les nombroses xarrades i seminaris que sobre temes d'actualitat en la comunicació i noves tecnologies, organitza al llarg de l'any.