El programa interuniversitari «Semillas de Ciencia» obté el premi al millor programa de ràdio de divulgació científica en Ciència en Acció

19/10/2016 | SCP

L'espai radiofònic interuniversitari Semillas de Ciencia realitzat conjuntament per les emissores de l'Associació de Ràdios Universitàries (ARU) de la qual forma part Vox UJI Ràdio, ha obtingut el primer premi ex aequo en la modalitat «Treballs de divulgació científica. Premsa, ràdio i televisió» del programa Ciència en Acció. Aquest reconeixement és atorgat pel Consell Superior de Recerques Científiques, la Fundació Lilly, Fundació Privada Cellex, l'Institut de Ciències Matemàtiques, la Reial Societat Espanyola de Física, la Reial Societat Espanyola de Química, la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular, la Societat Geològica d'Espanya, la Societat Espanyola d'Astronomia i la Universitat Nacional a Distància.

Semillas de Ciencia ha estat reconegut per la seua contribució a la divulgació científica d'una manera dinàmica. El projecte està liderat per la Universitat d'Extremadura i compta amb la col·laboració directa de les emissores universitàries que formen part de l'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya (ARU), a les quals en la seua tercera temporada s'han afegit emissores de les universitats llatinoamericanes d'Argentina, Mèxic i Colòmbia, agrupades en la Xarxa de Ràdios Universitàries de Llatinoamèrica i el Carib (RRULAC).

Així mateix, el projecte ha estat valorat positivament per la seua visió internacional, en fer partícips emissores universitàries de l'altre costat de l'Atlàntic. De fet, el projecte Semillas de Ciencia ha estat presentat recentment a Ciutat de Mèxic en unes jornades organitzades per la Xarxa de Ràdios Universitàries de Mèxic a la seu de Radio UNAM.

Aquest espai radiofònic de divulgació de la cultura científica compta amb el suport financer de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

El premi va ser lliurat el passat 9 d'octubre al teatre Florida de la localitat gaditana d'Algesires, en el marc de la celebració de la fira de ciència «Ciència en Acció- Adopta un Estel».

Enllaç als programes