Experts i professionals expliquen en una jornada de la Fundació f2e les diferents tecnologies i aplicacions dels acumuladors elèctrics

07/10/2016 | SCP

En vista de l'auge i importància creixent de les bateries elèctriques per a la llar, la indústria, el suport a les xarxes de distribució elèctrica o la integració d'energies renovables, la Fundació f2e per a l'Eficiència Energètica ha celebrat a València una jornada sobre aquests sistemes d'emmagatzematge on s'han mostrat les diferents tecnologies existents i les seues potencials aplicacions, tant a escala de sistema elèctric com d'usuari final.

La jornada ha comptat amb la participació de ponents i empreses de reconegut prestigi com ara Saft, Exide, Win Inertia, Ampere, Ingeteam, Zigor o professors i investigadors de la Universitat Jaume I de Castelló i de l'Institut d’Energia de Catalunya, que han explicat l'estat actual de la tecnologia en les bateries d'ió liti, plom àcid, instal·lacions híbrides o supercondensadors i han mostrat les diferents aplicacions possibles en diferents entorns amb exemples de casos d'èxit.

En l'actualitat les llars compten amb nombroses bateries: mòbils, ordinadors portàtils, vehicles, electrodomèstics, etcètera. En opinió del gerent de la Fundació f2e, Victor Gaceta, aquests dispositius «tindran una importància fonamental en el futur, pel continu desenvolupament que ha aconseguit abaratir els seus costos fins a fer-les viables per a aplicacions que es descartaven en el passat». Per aquest motiu, «per a cada aplicació serà idònia una tecnologia diferent, per la qual cosa diferents tecnologies conviuran en un futur».

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.