El programa de formació d'emprenedors impulsat per empreses d’Espaitec premia una aplicació per obrir portes de garatge

01/08/2016 | SCP

El programa de formació d'emprenedors de la incubadora d'empreses emergents Start Wars impulsat per empreses del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, Espaitec, l'únic d'aquest tipus a Castelló, comença a donar els seus primers fruits. De la primera convocatòria oberta en 2015 va sorgir Declarando.es, plataforma per a la comptabilitat i la tramitació d'impostos per a autònoms mitjançant un gestor automatitzat que ja ha superat els 3.000 usuaris a Espanya. En la segona ha estat seleccionat com a millor projecte Upark, una app per obrir portes de garatge des del mòbil que parteix amb un conveni amb una important administradora de finques que li dóna accés a 700 comunitats de veïns. En les presentacions finals de la segona edició, que van tenir lloc la setmana passada a Espai Base, es va evidenciar un destacat nivell de maduresa en les iniciatives, que per al seu aprenentatge segueixen el model de Silicon Valley.

El laboratori d'idees per al desenvolupament de solucions TIC i negocis online va ser engegat per Start Wars en 2015 per un equip multidisciplinari de mentors per ajudar als projectes en la seva fase inicial de forma personalitzada i en aquesta segona edició s'ha sumat la impulsora d'empreses Blast Off Partners. El programa comprèn un període de formació de quatre mesos aplicant la metodologia Bill Aulet del M.I.T (Massachusetts Institute of Technology), la més estesa entre les empreses emergents californianes. «Els ensenyem a analitzar el mercat i els clients potencials i a definir les característiques bàsiques del producte a desenvolupar, ja sigui una web, una app, etc., amb l'objectiu que, al cap de quatre mesos, puguin afirmar que el que era una idea de negoci realment té potencial», explica Juanjo T. Radiu, responsable de màrqueting i un dels fundadors de Start Wars, que com la resta d’empreses implicades al programa estan instal·lades a l’Espaitec de l’UJI.

Quan la idea ja està madurada després d'aquesta primera fase, entra en joc Blast Off Partners, impulsora d'empreses vinculada a l’empresa castellonenca de desenvolupament d’apps Cuatroochenta, que s'ha aliat amb Start Wars per completar el cicle d’emprenedoria. Així, els projectes entren en contacte amb el circuit de finançament i se'ls assessora per obrir mercat, inclòs l'accés a l'espai de cotreball Espai Base de Castelló, on ja treballen empreses emergents de l'òrbita de Blast Off Partners i Cuatroochenta, com l’app per compartir habilitats Jobbie. «Per als emprenedors el més difícil és aconseguir captar l'atenció dels inversors i aquest programa els prepara molt bé amb la metodologia que aplica Start Wars, obrint-los portes al finançament a través de Blast Off Partners», assenyala Marta Palomar, responsable de la impulsora d'empreses.

Micromecenatge, festivals i lloguers

Precisament va ser en Espai Base, i amb la participació dels socis de Jobbie entre els experts, on es va celebrar la presentació dels quatre projectes més destacats dels sis que han participat en la segona convocatòria de formació d'emprenedors. A més de la citada app guanyadora per al jurat, Upark, es van exposar Crowdtalent, plataforma de micromecenatge per a empreses emergents en la qual els professionals inverteixen amb el seu treball en compte d'amb diners; Remsoul, app per a l'anàlisi dels fluxos dels moviments dels assistents als festivals; i Handeal, aplicació per llogar videojocs, consoles i perifèrics entre particulars per geolocalització.

El jurat que va valorar les presentacions en Espai Base estava compost per diferents perfils, des d'inversors de negocis a professors d'Enginyeria Informàtica i d'Administració d'Empreses de la Universitat Jaume I, passant per experts en màrqueting i en gestió de comptes, analistes de negoci o periodistes. Entre els emprenedors, professionals amb experiència en l'administració d'empreses, en finances i en disseny, enginyers informàtics i en telecomunicacions. La propera convocatòria del programa de formació s'obrirà després de l'estiu.