L’UJI lliura 32 premis de les Olimpíades Acadèmiques 2016

25/05/2016 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de lliurament dels diplomes de les Olimpíades Acadèmiques 2016 corresponents a les fases locals de nou modalitats. L’acte ha comptat amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el president del Consell Social de l’UJI, José Luis Breva; el regidor de Joventut de l’Ajuntament de Castelló, Enric Porcar; el director de zona de Castelló de Banco Sabadell, Marco Navarro; el responsable de Recursos Humans de l’empresa Torrecid, José Enrique Clar; la delegada de Castelló del Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics i Agrícoles de València i Castelló, M. Teresa Pilán, i el vicedegà del Col·legi d’Economistes de Castelló, Gonzalo Izquierdo.

Climent ha donat l’enhorabona a tots els participants de les olimpíades pel seu esperit i esforç i, especialment, als guanyadors. Així, ha assenyalat que «l’èxit l’heu aconseguit pel vostre talent i per la voluntat d’estudi, treball i sacrifici, un esperit que heu de tenir sempre, però també gràcies als professors, familiars i amics que teniu al costat». En aquest sentit, ha animat els estudiants a «continuar conreant aquest talent per a tenir un bon futur, un futur no egoista en el qual heu de compartir els èxits i ser generosos per a construir una societat millor, perquè és gràcies a aquesta societat que us heu pogut formar».

En l’acte, s’han atorgat 32 premis per als finalistes de cada olimpíada: Matemàtica, Física, Química, Biologia, Economia, Humanitats, Història i Patrimoni, Valencià i, per primera vegada, en la nova Olimpíada Agroalimentària i del Medi Natural. Cal destacar que en l’edició d’enguany han participat 478 alumnes de 41 centres de batxillerat de la província.

L’estudiantat premiat ha rebut una medalla, un diploma acreditatiu i un premi de la Universitat per valor de 100 euros. Així mateix, en l’acte s’ha sortejat un iPad entre els finalistes. D’altra banda, a través del programa de l’UJI «Sóc olímpic», l’estudiantat finalista que es matricule el pròxim curs en alguna de les titulacions que s’imparteixen a la Universitat Jaume I rebrà una ajuda econòmica de 600 euros i tindrà la possibilitat de participar en programes d’alt rendiment com ara «Estudia i investiga», els Premis a l’Excel·lència Acadèmica o University Junior International Entrepreneurs Talent, entre altres avantatges.

Cal destacar que el primer finalista de l’Olimpíada de Biologia representarà Espanya en l’Olimpíada Iberoamericana que se celebrarà a Brasil. Així mateix, els tres finalistes de les olimpíades d’Economia i la primera finalista d’Agroalimentària i del Medi Natural participaran en les edicions estatals corresponents que se celebraran al juny. Fins al moment, ja s’ha aconseguit en les fases nacionals una medalla de bronze i dues mencions especials en Física i una medalla de bronze en Química. A més, un dels finalistes de l’Olimpíada de Valencià ha aconseguit el primer lloc en la fase final i una de les finalistes de l’Olimpíada d’Humanitats ha sigut finalista en l’Olimpíada de Clàssiques i participarà en la final internacional de Traducció de Llatí.

A més, en l’acte s’han atorgat unes plaques commemoratives al professorat dels centres educatius Àgora Lledó International School, IES Els Ports, IES Broch i Llop, col·legi Madre Vedruna Sagrado Corazón, IES Miralcamp, IES Penyagolosa i IES Francesc Ribalta en reconeixement del seu esforç en la preparació dels alumnes per a aquestes proves.

Les Olimpíades Acadèmiques 2016 han comptat amb el patrocini de la Fundació Banco Sabadell i la Fundació Dàvalos-Fletcher, així com amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló, el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Agrícoles de Castelló i València, l’empresa Torrecid i el Col·legi d’Economistes.