Estudiantat de Dret de l’UJI participa per tercer any consecutiu en la competició internacional MootMadrid

15/04/2016 | SCP

Per tercer any consecutiu, un equip de l’UJI competeix en el MOOTMadrid, la Competició Internacional d'Arbitratge i Dret Mercantil que enguany arriba a la vuitena edició. Organitzada per la Universitat Carlos III de Madrid i la Comissió de les Nacions Unides per al Dret Mercantil Internacional (CNUDMI/UNCITRAL), la competició té per objectiu la formació dels estudiants de Dret en qüestions relatives al dret uniforme del comerç internacional i la seua resolució mitjançant arbitratge mercantil internacional. Es tracta d'instruir futurs professionals del Dret combinant continguts teòrics i pràctics, així com de fomentar la interacció entre estudiants i professors, universitat i sector privat.

L'equip de l’UJI, format per 10 estudiants de tercer i quart curs del Grau en Dret, està dirigit per la catedràtica de Dret Mercantil M. Victoria Petit Lavall i entrenat pels professors Fernando Juan Mateu i Achim Puetz. L'activitat es realitza en el marc d'un projecte d'innovació educativa dirigit per la professora Petit i rep l'ajuda econòmica del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació i de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

En aquesta ocasió, l'equip està format pels estudiants Alice Alexandra Diosan, Marta García Vilar, Sandra Gascón Castillo, Yolanda Giménez Flos, Mireia Ojeda Mas, Elisabet Piñana Falcón, Belén Puig Ávila, Jorge Ribes Vicente, Laura Sánchez Morcillo i Ana Soriano Barceló.

L'equip ha superat ja la fase escrita amb la presentació dels corresponents escrits de sol·licitud d'arbitratge i de contestació a aquesta. Ara, la setmana del 25 al 29 d'abril de 2016, competirà en les rondes orals que tindran lloc a Madrid, enfrontant-se amb equips d'altres universitats espanyoles i estrangeres en els arbitratges «simulats» que se celebren davant diferents tribunals compostos per advocats, acadèmics i àrbitres.

Cal recordar que en l'edició anterior l'equip de l’UJI va aconseguir el Premi Albert H. Kritzer al millor escrit de demanda i va ocupar el segon lloc en el Premi al millor escrit de contestació a la demanda.