La web de l’UJI es consolida en el top 100 d'internet a Espanya

31/03/2016 | SCP

La web de la Universitat Jaume I de Castelló (www.uji.es) se situa en el lloc número 92 entre les cent primeres webs que més recorden haver visitat els internautes, segons es desprèn de la 18a enquesta a navegants en la xarxa elaborada per l'Associació per a la Recerca de Mitjans de Comunicació (AIMC). A més, la Universitat Jaume I es manté com la primera i única universitat presencial en aquest top 100 d'internet. La pàgina web de l’UJI solament es veu superada per la d’una universitat no presencial, la Universitat Oberta de Catalunya.

El rànquing de les 100 webs més visitades està encapçalat pels principals cercadors o xarxes socials, com ara Google, Facebook o Youtube. També hi destaquen els llocs a internet dels principals diaris i mitjans de comunicació, com són El País, Marca, El Mundo o As

Segons l'última enquesta d'usuaris d'internet, el temps de connexió augmenta i el 41% dels internautes utilitza la xarxa més de quatre hores al dia. També destaca un increment de l'ús del telèfon mòbil per a connectar-se a internet. Comparat amb l'edició anterior, s'aprecia un creixement en pràcticament totes les activitats realitzades a través del telèfon mòbil que són mesurades per l'estudi, i hi destaca l'increment de les consultes o transaccions bancàries i la compra.

La televisió, encara que amb xifres més reduïdes, continua el seu persistent avanç. És utilitzada per un 26,1% de la població internauta, pràcticament duplicant el seu ús en només dos anys. També puja lleugerament l'ús de les xarxes socials. El 77,2% dels enquestats utilitza les xarxes socials diàriament i Facebook manté la seua hegemonia, seguida de Twitter i Instagram.

L'Enquesta a Navegants en la Xarxa té com a principal propòsit conèixer amb detall el perfil de l'internauta, així com els seus hàbits en la utilització d'internet, i oferir una visió actualitzada del panorama d'internet. El treball de camp ha tingut lloc entre octubre i desembre de 2015, i s'han aconseguit més de 17.900 respostes vàlides.