L’UJI i RECIPLASA creen una nova càtedra de gestió de residus urbans

01/03/2016 | SCP

•  conveni-reciplasa Conveni_Reciplasa_16DLL37_in

Enric Nomdedéu, Vicent Climent i Joaquín A. Huguet. | FOTO: Damián Llorens

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el president i vicepresident de l’empresa Reciclados de Residuos la Plana, S.A (RECIPLASA), Enric Nomdedéu i Joaquín A. Huguet, han signat dijous 18 de febrer de 2016 un conveni per a la creació de la Càtedra Reciplasa de Gestió de Residus Urbans de l’UJI que estarà dirigida pel catedràtic de Química Analítica, Félix Hernández.

La nova càtedra té com a objectius generals el foment de la docència, la investigació, la difusió del coneixement i la innovació en el sector de gestió i tractament de residus sòlids urbans. A més de les activitats d’interès general que s’organitzen com jornades, congressos o conferències, el conveni de creació de la càtedra contempla el desenvolupament de dos projectes d’investigació: un sobre el control de contaminants orgànics en les aigües de l’entorn de la planta que executarà l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües i un altre sobre la catalogació de CSR i la seua utilització en instal·lacions que realitzarà el Grup d’Investigació en Enginyeria de Residus (INGRES).

Després de la firma, el president de Reciplasa, Enric Nomdedéu, ha assegurat que «l’acord amb la universitat aportarà el talent i la capacitat d’explicar el bon treball que es fa en les deixalles». El vicepresident de l’empresa i alcalde d’Onda, Joaquín A. Huguet, ha comentat que «és important que la gestió de residus es puga vore des del punt de vista de la revalorització energètica i donar-li una viabilitat sostenible». Per la seua banda, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha agraït la confiança amb la universitat i ha destacat la trajectòria dels dos grups d’investigació que participaran. A més a més, ha destacat l’interès dels investigadors i investigadores per «fer campanyes de sensibilització sobre la importància del reciclatge i explicar el treball tan minuciós que es realitza en aquest camp».

A l’acte també ha assistit Miguel Ángel Moliner, vicerector d’Economia i PAS; Francisco López, vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat i membre del IUPA; Félix Hernández, director de la Càtedra i secretari del IUPA; Ignacio Morell, Elena Pitarch i Carlos Sales, director, secretària i membre del IUPA, per part de l’UJI; i Fernando Albarrán, director tècnic de Reciplasa; Alfred Remolar, alcalde de Betxí; Mª José Safont, alcaldessa de Borriana; i Nuria Sánchez, regidora de l’Ajuntament de l’Alcora, per part de Reciplasa.

Imatges de l’acte