Algemesi premia el treball de recerca sobre contaminació ambiental realitzat per Vicente Martí a l’UJI

12/02/2016 | SCP

• Vicente Martí Centelles premi-algemesi marticentellesweb

L'investigador Vicente Martí Centelles. | FOTO: Àlex Pérez

El treball «Reconeixement d'espècies d'interès en biomedicina i contaminació ambiental» realitzat per Vicente Martí Centelles, investigador postdoctoral de la Universitat Jaume I, ha rebut un esment d'honor en la 11a edició del Premi Científic Tècnic Ciutat d'Algemesí per a joves investigadors. La recerca realitzada se centra en la preparació de nous sistemes capaços d'actuar com a receptors moleculars específics d'espècies d'interès en contaminació ambiental i en biomedicina. Els estudis s'han realitzat en la Universitat d'Oxford (Regne Unit), l'Imperial College London (Regne Unit), la Universitat de Saragossa i la Universitat Jaume I.

La recerca està relacionada amb el disseny d’un innovador model per al reconeixement selectiu de nitrats que té una gran implicació en la prevenció de la contaminació ambiental. La proposta va ser publicada en la prestigiosa revista Chemistry- A European Journal, i el treball es va incloure en el top 10% dels articles d'importància en reconèixer-lo com Hot-Paper.

El jurat del premi d’Algemesi va concedir el premi científic al treball de Guillermo Mínguez, sobre el control dels gasos de CO₂, mentre que el premi a la millor recerca d'un jove de la Ribera va ser per a Jorge Lorente Giner pel seu treball sobre l'eliminació de sorolls en entorns controlats. En l'apartat d'esments d'honor, a més del treball de Vicente Martí, el jurat va reconèixer els projectes presentats per Alba Sanchis Juan, Ximo García Domínguez i per Luisa Liu Xu junt a Fernando Fornés Sebastià.