La Càtedra de Mediació Policial Ciutat de Vila-real i el Col·legi d'Arquitectes Tècnics de Castelló col·laboren en un curs de Mediació en Construcció i Edificació

01/02/2016 | SCP

•  curs-mediacio 20160115_161753

Les primeres sessions han tractat sobre matèries generals com ara mediació i els seus principis informadors. | FOTO: Vox UJI

La Càtedra de Mediació Policial Ciutat de Vila-real de la Universitat Jaume I realitza un curs sobre Mediació en Construcció i Edificació dirigit als membres del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Castelló i el Col·legi d'Arquitectes Tècnics de Castelló. La mediació proporciona als professionals de la construcció un nou camp d'activitat professional en el qual, després de rebre la formació especialitzada necessària, pot aplicar els seus coneixements i capacitació per a intervenir en conflictes de la seua àrea de treball.

L'espai de resolució de controvèrsies no ha de ser únicament el que dibuixa l'entorn dels tribunals. En determinades ocasions, la mediació permet que els protagonistes del conflicte, amb l'ajuda del mediador i dins d'un ambient de diàleg i negociació, puguen arribar a un acord. En aquest context, són innombrables els supòsits en els quals els professionals de la construcció poden intervenir realitzant les funcions de mediació, com ara conflictes generats en el context de servituds de vistes, mitgeries, aïllaments acústics insuficients, problemes en termes de qualitat i economia de la liquidació d'una obra…

El programa formatiu, que va començar divendres passat 15 de gener, posa de manifest la transversalitat del concepte de mediació, dels seus principis i de la seua concreció normativa. La primera edició del Curs sobre Mediació en Construcció i Edificació, amb 100 hores teòric-pràctiques en horari de divendres vesprada i dissabte al matí, s’imparteix a la seu del Col·legi Oficial d'Aparelladors i d'Arquitectes Tècnics. Les primeres sessions han tractat sobre matèries generals com ara mediació i els seus principis informadors, i han estat a càrrec de Carmen Lázaro, directora de la Càtedra de Mediació Policial «Ciutat de Vila-real». A la presentació del curs va assistir José Ramón Nieto, Intendent General-cap de la Policia Local de Vila-real.

La Càtedra, impulsada per l'Ajuntament de Vila-real i la Universitat Jaume I, té com a objectius generals el foment de la docència, la recerca, la difusió del coneixement i la innovació en l'àmbit de la mediació policial i la resolució pacífica de conflictes mitjançant les forces policials.