La renovació de convenis de les dues càtedres universitàries i la seu de la Plana consolida la presència de l’UJI a Vila-real L'alcalde, José Benlloch, i el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, signen la renovació i actualització dels acords entre ambdues institucions

01/02/2016 | SCP

•  convenis-vila-real convenisuji6

Acte de renovació i actualització dels convenis.

L'Ajuntament de Vila-real i la Universitat Jaume I reforcen la col·laboració, amb la renovació i actualització dels convenis de la subseu de la Plana i les dues càtedres universitàries de la ciutat, la Càtedra de Mediació Policial i la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real. L'alcalde, José Benlloch, i el rector de l’UJI, Vicent Climent, han signat aquesta setmana els tres acords, que s'emmarquen en la línia de col·laboració iniciada entre el consistori i la Universitat de Castelló des de 2012.

«Va ser precisament l'acord per a crear la Càtedra d'Innovació Ceràmica, que dirigeix Juan Carda i que ara renovem, el primer pas en una relació entre l'Ajuntament i la Jaume I que ha donat tan bons fruits a Vila-real i que, estic segur, seguirà generant noves oportunitats en la ciutat», assenyala Benlloch. Per la seua banda, el rector de l’UJI ha valorat molt positivament la col·laboració mantinguda amb l’Ajuntament de Vila-real «que s’ha reforçat amb les càtedres universitàries i la Seu de la Plana, una seu que permet estendre les activitats culturals, formatives i socials universitàries i apropar-les a la societat mitjançant el programa Campus Obert».

Amb la renovació del conveni, la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real consolida la seua presència en el municipi, amb l'objectiu de «fomentar la recerca, la difusió del coneixement i la innovació en el sector socioeconòmic de Vila-real i el seu entorn». Per a això, l'acord estableix una vigència de tres anys, amb una aportació anual del consistori de 50.000 euros. La participació en projectes de recerca i l'organització d'activitats de divulgació científica, com la Setmana de la Ciència, són algunes de les activitats de la Càtedra, que també es planteja entre els seus objectius la promoció de jornades i trobades professionals i de transferència tecnològica. En aquest aspecte, la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real prepara ja una nova edició de la fira Destaca.

A més del conveni de la Càtedra d'Innovació Ceràmica, l'alcalde i el rector de l’UJI han rubricat també l'actualització de l'acord de la Càtedra de Mediació Policial Ciutat de Vila-real, dirigida per Carmen Lázaro. L'acord suposa una aportació anual de 35.000 euros fins a l'any 2018, per a la promoció d'activitats i la recerca en l'àmbit de la mediació aplicada a la resolució de conflictes en l'àmbit policial.

En el cas de la seu de la Plana, el conveni es planteja com a objectiu afavorir la integració de l’UJI en la comarca de la Plana Baixa i, en particular, en la ciutat de Vila-real. La seu de la Plana s'emmarca en el programa universitari Campus Obert i suposa una aportació municipal de 15.000 euros durant dos anys, prorrogables anualment.

«Fa quatre anys, vam emprendre el camí per a redefinir el model econòmic de Vila-real i assentar-lo en els sectors del coneixement i la innovació. Per a això, era fonamental comptar amb l’UJI, la universitat de Castelló, amb la qual, des de l'any 2012, no solament col·laborem, sinó que convivim. La renovació dels acords que signem ara demostra fins a quin punt era necessària aquesta col·laboració i consolida la presència de la Universitat Jaume I a la nostra ciutat», conclou Benlloch. En aquest sentit, Vicent Climent ha mostrat la voluntat de la Universitat de «mantindre i incrementar en el futur una col·laboració que s’ha confirmat fructífera per a ambdues parts».