14/12/2015 | SCP

•  seminari-medicina MiquelMunarriz-5

La iniciativa s’emmarca dins l’assignatura de Psiquiatria.

L’estudiantat de cinquè curs del Grau en Medicina de la Universitat Jaume I ha participat en una innovadora activitat en la que persones amb un transtorn mental han actuat com a docents. La iniciativa s’emmarca dins l’assignatura de Psiquiatria coordinada pel professor Mikel Munarriz i ha consistit en un seminari en el que durant diverses sessions els estudiants han comptat amb un equip de professors usuaris de diferents centres de rehabilitació de Vila-real com ara l’Hospital de dia de Vila-real, la Fundació Primavera i el Centre de Rehabilitacio de Museu a València, i que s’han convertit en professors-experts en primera persona sobre el trastorn mental greu.

Les classes han seguit un guió obert en el  que l’estudiantat ha pogut participar en qualsevol moment i que han elaborat els mateixos docents que han decidit els continguts i la forma d’impartir el seminari. Així han repassat qüestions com els símptomes de la malaltia, l’impacte sobre les seues vides i les experiències amb els tractaments i l’hospitalització. A més, han tractat aspectes com l’estigma, l’empoderament i el que esperen dels professionals de la Medicina.

Els estudiants han avaluat molt positivament l'experiència per l’aportació de cadascuna de les sessions. Per als professors ha sigut també una ocasió per a sentir-se reconeguts i normalitzar les seues vides.