El consultor Javier Arnal destaca la concreció d’objectius, la motivació i la posada en acció dels plans com a factors claus per a l’èxit

06/11/2015 | SCP

•  empren-exit _MG_8663in

Acte d'inauguració de la jornada. | FOTO: Àlex Pérez

La determinació d’objectius, la motivació i la posada en acció dels plans són els tres factors per a l’èxit que Javier Arnal, de depro Consultores, ha destacat com a claus en la jornada «Emprèn amb èxit», organitzada per la Universitat Jaume I conjuntament amb el CEEI Castelló, que tenia com a objectiu sensibilitzar a la comunitat universitària en temes d'emprenedoria i donar a conèixer les iniciatives que es realitzen des de la universitat dins del programa UJI Emprèn.

En primer lloc, Arnal ha explicat que és necessari definir objectius perquè es puguen convertir en resultats. «Cal tindre molt clar el que es vol i actuar en una direcció» ha assenyalat. En aquest sentit, ha incidit en la importància de posar-los per escrit i definir-los a diferents nivells en funció del termini. A més, ha aconsellat la utilització de la tècnica del mapes mentals per a identificar aquests objectius i plasmar-los de forma visual i ha recalcat que cal que complisquen les regles SMART (específic, mesurable, assolible, realista i amb límit temporal).

A continuació, el consultor ha posat èmfasi en la necessitat de tindre «automotivació» i de generar entorns de treball en els quals els treballadors puguen desenvolupar-se i millorar les seues habilitats a la vegada que es fomenta la seua independència en la presa de decisions. «No es pot assolir l’èxit de veritat si una persona no està a gust amb el que fa. Feu alguna cosa que us apassione i que us plene» ha afirmat. En aquesta línia, també ha fet referència a la gran importància de l’actitud a l’hora d’assolir metes.

Finalment, ha apuntat que per a aconseguir resultats cal portar els plans a l’acció. Per això, ha explicat que és necessari realitzar els objectius per parts a través de projectes. Realitzar una planificació setmanal del treballs amb hores reservades per a les tasques claus i planificar tenint en compte que els diferents nivells d’energia que es tenen al llarg de dia són alguns dels consells que ha donat als assistents.

L’acte d’obertura de l’acte a estat a càrrec de Pilar García Agustín, vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa; Justo Vellón, director del CEEI Castelló; Rafael Lapiedra, degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques; Maribel Beas, responsable de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques, i Teresa Gallego, responsable del projecte éBRICKhouse.

La jornada s’ha completat amb una taula d’experiències a càrrec d’Óscar Benavent, CEO d’Ingesom; Sergio Aguado, soci fundador de Cuatroochenta, i Samuel Díaz, guanyador de l’edició de YUZZ a l’UJI.