L’alumnat de quart de Medicina de l’UJI inicia les seues pràctiques en entitats de caràcter social

16/09/2015 | SCP

L’alumnat de quart curs del Grau de Medicina de la Universitat Jaume I han iniciat avui divendres 11 de setembre de 2015 amb una jornada de formació a Afanias Castelló, Creu Roja, el Centre de la Tercera Edat de Borriana i Medicus Mundi la part pràctica del bloc contracte social de l’assignatura «Pràctiques de Clínica Mèdico-Quirúrgica».

Durant la jornada, els distints professionals que treballen en aquestes entitats de caràcter social han explicat el funcionament i les tasques dels seus departaments, on s’incorporarà com a voluntari l’alumnat amb plena integració en el grup de treball i en les tasques diàries, amb l'objectiu que comprenguen la importància del contracte social i ètic dels professionals mèdics.

L’objectiu primordial de la segona edició d’aquestes pràctiques és que els futurs professionals coneguen de primera mà aquestes institucions i a les persones amb discapacitat intel·lectual o més desafavorides, donat que són un grup poblacional al que atendran com a pacients. En aquest sentit, el projecte també pretén que l’estudiantat reconega les limitacions de l’acte mèdic i dels recursos dels quals es disposa perquè es realitze una adequada gestió en benefici del pacient.

Les pràctiques tenen lloc per grups, en estades d’una setmana, durant el mes de setembre, amb la finalitat que l’alumnat prenga consciència de les implicacions personals de les persones amb malalties cròniques, així com de les seues limitacions en l’adaptació al medi social i laboral, i les dificultats que es plantegen en l’àmbit familiar. A més a més, es pretén que l’estudiant siga conscient del seu paper com educador i assessor de salut amb els pacients crònics.