Investigadors de l’UJI ofereixen tractaments psicològics basats en les noves tecnologies per a superar trastorns emocionals com la depressió o l’ansietat

02/02/2015 | SCP

Investigadors del Laboratori de Psicologia i Tecnologia de la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat de València ofereixen tractaments psicològics dissenyats per a ajudar a les persones amb trastorns emocionals de gravetat moderada, com per exemple depressió o ansietat, dins del projecte d’investigació «Estudi d'un protocol de regulació emocional per als trastorns emocionals», gestionat pels investigadors Azucena García i Alberto González i dirigit per la catedràtica i directora del Labpsitec Cristina Botella.

La finalitat del projecte és usar les noves tecnologies de la informació i la comunicació en el tractament de trastorns emocionals per mitjà d’un programa online que els pacients poden realitzar des de casa. L'eina, explica Botella, “permet un seguiment molt més precís i acompanya més a les persones al llarg de tot el procés”, ja que el professional clínic sap en tot moment com evoluciona el pacient i pot avaluar el seu progrés.

El tractament online aplica protocols basats en l'evidència ja aplicats a pacients amb aquests trastorns emocionals de forma presencial que serviran per a analitzar la seua viabilitat quan s’apliquen online. El Labpsitec porta més de vint anys estudiant les possibilitats i utilitats que les noves tecnologies de la informació i la comunicació ofereixen a la psicologia clínica amb la finalitat d’incorporar-los progressivament a la pràctica sanitària.

Aquesta nova eina permetrà, d’una banda, resoldre la simptomatologia clínica que afecta els pacients, i d'altra banda, ensenyar noves estratègies als pacients que puguen aplicar en qualsevol moment de la seua vida. “Un dels avantatges d’aquest protocol és, segons González, que el pacient marca el seu propi ritme a l’hora de realitzar el tractament i nosaltres podem realitzar un seguiment minuciós perquè es beneficien al màxim d’aquesta teràpia”.

Les persones interessades a participar en el projecte de forma gratuïta, estiguen o no diagnosticades prèviament d’un trastorn emocional, poden posar-se en contacte amb el Laboratori de Psicologia i Tecnologia de l’UJI per mitjà del correu electrònic estudiotransversal@uji.es o el telèfon 964 38 76 49.

Altres notícies d'investigació:

Investigadors de l’UJI patenten un sistema de ventilació natural de les cobertes que evita l'acumulació de calor

El futur de l'esportista és una de les assignatures pendents dels gestors en les seues estratègies de planificació