22/07/2014 | SCP

Vicent Climent ha pres possessió com a rector de la Universitat Jaume I, juntament amb la resta de membres del Consell de Direcció, en un acte que ha estat presidit per la consellera d’Educació, Cultura i Esport, M. José Català, i que ha tingut lloc el dimecres 16 de juliol de 2014 a la sala d’actes del Centre de Postgrau i Consell Social.

Durant la seua intervenció, Climent, que renova el seu compromís com a rector de la Universitat Jaume I, ha fet un repàs del que han significat els darrers quatre anys marcats per les limitacions pressupostàries, «les més greus que hem patit des de la creació de la Universitat i que han condicionat molt les nostres polítiques», ha assenyalat. «Però malgrat les dificultats, no ens hem quedat aturats, ni afonats en la desesperança. Ben al contrari. Hem contrarestat la manca de recursos econòmics amb els que són els principals actius i valors universitaris: el talent, la imaginació i la cultura del treball i l’esforç». Entre els resultats aconseguits, Vicent Climent ha destacat la creació de dos centres nous, com són la Facultat de Ciències de la Salut i l’Escola de Doctorat, l’adaptació de l’oferta formativa a l’espai europeu d’educació superior o el nou model educatiu de l’UJI.

Quant als reptes de futur, Climent ha destacat que «volem treballar i lluitar pel model d’universitat pública de qualitat. Aquest serà el nostre nord magnètic, cap on apuntaran totes les nostres accions». En aquest sentit, ha reivindicat l’autonomia de les universitats i l’estabilitat financera necessària per a sostenir-la. «Per aquest motiu, reclamarem el compliment de totes les obligacions financeres que té pendents l’Administració autonòmica amb les universitats i l’aplicació del Pla Plurianual de Finançament, així com el finançament extraordinari que requereix en aquests moments la consolidació dels nous estudis de Ciències de la Salut», ha manifestat el rector, qui ha afegit que «ens comprometem a finalitzar la construcció de la Facultat de Ciències de la Salut en aquesta legislatura exigint el compromís financer necessari per part de la Generalitat». Aconseguir ser una universitat amb una forta demanda i atractiva per la seua qualitat, millorar el campus físic i també el virtual, són altres dels objectius del rector per als pròxims quatre anys.

En l’acte han pres possessió com a membres del Consell de Direcció: José Luis Blasco Díaz, com a secretari general; Francisco López Benet, vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat; Pilar García Agustín, vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa; Juan Pablo Aibar Ausina, vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies; Miguel Ángel Moliner Tena, vicerector d’Economia i PAS; Isabel García Izquierdo, vicerectora d’Estudis; Inmaculada Fortanet Gómez, vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme; Antonio Barba Juan, vicerector d’Investigació i Doctorat; Wenceslao Rambla Zaragozá, vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, i María José Oltra Mestre, vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat.

Vídeo en diferents formats

Altres notícies:

El Claustre elegeix els seus representants en el Consell de Govern

El director general de la Refineria de Castelló de BP Oil Espanya pren possessió com a nou vocal del Consell Social