El Màster de la Pau inicia la XIX edició amb la presència de 66 estudiants de 32 països diferents

28/10/2013 | SCP

• Buffy Wicks master-pau foto_07_Buffy_Wicks_20131023_DLL004_350

Buffy Wicks en la conferència inaugural del Màster. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, va inaugurar dimecres 23 d'octubre la XIX edició del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de la UJI en què participaran 66 estudiants procedents de 32 països diferents.

En la seua intervenció, Climent va lloar la trajectòria i la qualitat d'aquest programa, que és reconegut en l’àmbit internacional, i va destacar que ja han passat pel màster 1.127 antics alumnes procedents de 147 països diferents. Per la seua banda, Sonia París, vicedirectora de la Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau i coordinadora del màster, va recordar l'èxit del projecte de finançament col·lectiu «Per un més» realitzat el curs passat, en el qual 146 persones van fer aportacions econòmiques de manera desinteressada per a proporcionar una beca a un estudiant procedent de països empobrits, de la qual s'ha beneficiat un estudiant de Mèxic. Finalment, Eloísa Nos, directora de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau, va agrair la confiança que cada curs dipositen els alumnes en aquest màster.

La conferència inaugural va estar a càrrec de Buffy Wicks, estudiant egressada del màster, amb el títol «The reelection of President Obama: how we won» («La reelecció del president Obama: com vam guanyar»), que va ser presentada per Vicent Martínez Guzmán, fundador del programa. Wicks, experta en campanyes polítiques, va treballar com a directora de Campanya de Vots de la regió oest del senador Barack Obama en les eleccions presidencials de 2008. En la conferència va explicar algunes claus de l'èxit d'aquella campanya: desenvolupar grans campanyes de comunicació, treballar per afermar el vot segur, aconseguir mobilitzar els esforços de la militància base, apostar per la utilització de Twitter i invertir una gran quantitat de diners en la campanya electoral, 1.000 milions de dòlars, «un capital necessari per a guanyar les eleccions als Estats Units».

Després de la conferència de Buffy Wicks, aquest dimecres 30 d'octubre segueix el cicle de seminaris interculturals del màster amb entrada lliure, amb el títol «Infància, cultura i educació: ONG Acción contra el Hambre». La conferència tindrà lloc a la sala d'actes de l'edifici de Postgrau de 15 a 17 h, amb la presència de Dolores Marco Montó, llicenciada en Dret i delegada a la Comunitat Valenciana de la Fundació Acción contra el Hambre.