L'UJI presenta el seu projecte per a la competició Solar Decathlon El projecte eBRICKHouse participarà en aquesta competició de construcció de cases sostenibles

16/09/2013 | SCP

• Solar Decathlon solar-decathlon solar-decathlon

L'estudiantat i professorat de l'Èquipe VIA-UJI va ser rebut per l'alcalde Alfonso Bataller a l'Ajuntament de Castelló. | FOTO: VOX UJI

La Universitat Jaume I va presentar el 13 de setembre a la Llotja del Cànem el projecte eBRICKHouse amb el qual estudiantat i professorat de l’UJI i de la VIA University College de Dinamarca, el denominat Èquipe VIA-UJI, participaran en Solar Decathlon Europe 2014, una competició europea entre universitats en la qual els equips dissenyen i construeixen un prototip de casa sostenible. L’objectiu de la jornada era donar a conèixer aquesta iniciativa a la societat castellonenca i animar empreses i institucions a col·laborar en el projecte.

A l’acte va assistir el rector de l’UJI, Vicent Climent; l’alcalde de Castelló, Alfonso Bataller; el president del Consell Social de l’UJI, José Luis Breva; la responsable acadèmica del projecte a l’UJI, Teresa Gallego i el responsable del projecte en la VIA University College, Poul Hansen.

El rector va destacar els valors d’aquest projecte, com ara les sinergies que es generen entre universitat, empresa i societat, així com la internacionalització. En aquest sentit, Climent va assenyalar que «a pesar de les condicions econòmiques actuals l’UJI ha apostat pel projecte perquè és una gran oportunitat per a crear coneixement transferible». Per la seua part, Bataller va manifestar el suport de l’Ajuntament de Castelló i va apuntar que «aquest tipus de projectes són els que volem abanderar a Castelló per tal que contribuïsquen a fer que la ciutat cresca de forma sostenible i per a incorporar estructures que respecten aquests valors».

L’Èquipe VIA-UJI forma part del grup de 27 universitats que participaran del 27 de juny al 15 de juliol en l’exposició dels prototips a Versalles on 20 de les cases seran avaluades per a determinar quina és la més innovadora i eficient. Gallego va explicar que l’habitatge del projecte eBRICKHouse tindrà al voltant de 64 metres quadrats i els seus materials seran completament reutilitzables. Així mateix, incorporarà una zona d’hort en l’edificació.

Cal destacar que fins al moment el projecte compta amb la col·laboració de prop de 40 empreses i institucions. Les possibles vies de col·laboració són assessorament, creació de beques, aportacions econòmiques o desenvolupament en investigació, entre altres. Com a contraprestació, les entitats podran beneficiar-se d’accions d’investigació conjunta, exposició de productes i difusió de la marca de l’entitat. En aquest sentit, s’han establert diferents nivells de col·laboració en funció de la implicació i l’exclusivitat que sol·licite l’empresa.

Més informació: http://www.equipe.via.uji.es