Butlletí Horizon Europe

10/05/2022 | SCP

El nou programa Horitzó Europa pretén ser l'evolució natural de l'anterior programa marc Horitzó 2020. Amb un pressupost proposat d'al voltant de 95.500 milions d'euros, aquest novè programa marc que s'inicia passa a ser el major programa de recerca i innovació del món.

Manté una estructura bastant similar a la d'Horitzó 2020 que es divideix en tres pilars centrals i un pilar de suport transversal: ciència excel·lent, desafiaments globals i competitivitat industrial europea i Europa innovadora per a ampliar la participació i reforçar l'Espai Europeu de Recerca.

Recurs d'imatge he-ohpera index

Projecte europeu OHPERA

El consorci europeu liderat per l'Institut de Materials Avançats de l'UJI treballa en la producció d'hidrogen verd.

Recurs d'imatge cortex2 index

Projecte CORTEX2

El Centre d’Investigació d’Intel·ligència Artificial d’Alemanya lidera el consorci en què està el Laboratori de Psicologia i Tecnologia (LabPsiTec).

Recurs d'imatge presentacio-tonowaste index

Projecte europeu ToNoWaste

La Universitat Jaume I de Castelló coordina el projecte europeu ToNoWaste amb la col·laboració de 21 institucions de set països d’Europa.

Recurs d'imatge horizon-europe-e-diploma index

e-DIPLOMA: nova plataforma d'e-learning

Té l’objectiu principal de desenvolupar una nova plataforma d’e-learning que conjuminarà realitat virtual, intel·ligència artificial, tecnologies interactives, bots conversacionals i ludificació.

Recurs d'imatge mednight index

Nit Mediterrània de les Investigadores Goes To School

La finalitat és que la joventut s'aproxime a la ciència d'una manera amena i interactiva i que ho faça a través de referents de gènere inclusius i equilibrats.

Recurs d'imatge projecte-dynamo-EIC-PATHFINDE index

Projecte DYNAMO

«L'objectiu de DYNAMO és arribar a aqueix control extraordinari de la imatge generant una espècie de "micro-terratrèmols" que deformaran la llum quan es reflectisca en les superfícies», explica Daniel Torrent, investigador principal del projecte.

Recurs d'imatge he-catalisi index

Transformar la ciència, la tecnologia i la innovació

Onze centres de huit països desenvoluparan el treball que està finançat pel programa d’investigació i innovació Horizon Europa de la UE.