Els projectes del personal investigador de l’UJI aconsegueixen un 70% de taxa d’èxit en el Pla Estatal d’Investigació 2021

01/08/2022 | SCP

El personal investigador de la Universitat Jaume I de Castelló ha obtingut 4,17 milions d’euros de l’Agència Estatal d’Investigació per al desenvolupament de 38 nous projectes d’investigació en el marc de la convocatòria per a 2021 del Pla Estatal d’Investigació Científica, Tècnica i d’Innovació 2021-2023, que centra els seus objectius en els sectors més estratègics per a la recuperació, com són la salut, la transició ecològica i la digitalització. La rectora ha indicat que aquestes dades «evidencien la qualitat i el potencial de la recerca de la nostra Universitat».

La universitat pública de Castelló ha aconseguit una taxa d’èxit (nombre de projectes aprovats del total presentats) del 70% (la mitjana nacional és d’un 50%) i un finançament mitjà per projecte d’uns 110.000 euros i 14 projectes més que en l’anterior edició. Amb la convocatòria de 2021, la Universitat Jaume I arriba als 23,7 milions d’euros de finançament per a R+D+i des de la posada en marxa de l’Estratègia Espanyola de Ciència, Tecnologia i Innovació fa una dècada.

A falta de la resolució definitiva en l’últim trimestre de l’any, que podria sumar algun projecte més, el personal investigador de la universitat pública de Castelló posarà en marxa nou projectes en l’Àrea de Química, set en la de Psicologia, tres en Agricultura i Forestal, dos en Ciències de la Computació i Tecnologia Informàtica; Dret, Energia i Lingüística i Llengües; i un en Arqueologia; Art, Belles Arts i Museística; Ciències i Tecnologies d’Aliments; Empreses i Finances; Història; Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica; Enginyeria Mecànica, Naval i Aeronàutica; Investigació Espacial; Materials amb funcionalitat elèctrica, magnètica, òptica i tèrmica; Materials per  a l’Energia i el Medi Ambient i Mètodes d’Anàlisi Econòmica.

Les actuacions subvencionades seran executades, en les modalitats de projecte individual o coordinat, per equips de recerca dirigits per una o dues persones investigadores principals i la durada de les ajudes serà de tres o quatre anys. El pressupost es destinarà a despeses de personal, equipament i material fungible, despeses de viatges, publicacions científiques, patents i altres despeses directament relacionades amb el projecte.

Addicionalment, està prevista la contractació de sis persones dins del Programa de Formació de Personal Investigador (FPI) del Ministeri que gaudiran d'un contracte predoctoral amb una durada de 4 anys, amb una dotació aproximada de 90.000 euros per cadascun dels contractes (540.000 euros en total). Aquestes persones desenvoluparan la seua formació predoctoral en el context d’un dels projectes concedits a l’UJI.

La convocatòria de projectes de generació de coneixement proporciona el conjunt d'ajudes més important per al foment de la recerca científica i tècnica a l’Estat i la selecció dels projectes s'ha realitzat mitjançant un procés rigorós d'avaluació externa, extremadament competitiu, en què cada projecte ha sigut avaluat per un mínim de quatre experts i al qual després la comissió d’avaluació ha aplicat criteris de màxima eficiència en l’assignació de recursos i un informe motivat per cadascun. En el conjunt de l’Estat, a la convocatòria de 2021 s’han presentat 6.067 propostes, de les quals han estat preconcedides 3.079.

Recurs d'imatge pei-proteccio-alimentaria index

Protecció alimentària

Les recerques estan finançades pel Pla Estatal d’Investigació 2021-2023 amb més de dos-cents cinquanta mil euros.

Recurs d'imatge pei-psicologia index

Estudis del comportament del cervell

El personal investigador ha obtingut més de quatre-cent mil euros en l’última convocatòria competitiva del Pla Estatal d’Investigació Científica i Tècnica i Estatal d'Innovació 2021-2023.

Recurs d'imatge pei-quimica-i index

Estudi de materials, MXenes i química verda

Els estudis han aconseguit més de mig milió d’euros del Pla Estatal d’Investigació Científica, Tècnica i d’Innovació 2021-2023.