L'estudiantat del programa «Joves i ciència» de la Fundació Catalunya La Pedrera ha valorat la seua estada a l’INAM de l’UJI com a «molt útil i enriquidora»

18/10/2022 | SCP

Adriana Aguiló Martínez, Joel Esteve Casado i Maria Gimeno Freixas, l’estudiantat de Batxillerat que ha realitzat una estada d’investigació a l'institut capdavanter.

Adriana Aguiló Martínez, Joel Esteve Casado i Maria Gimeno Freixas, l’estudiantat de batxillerat que ha realitzat una estada d’investigació dins del programa «Joves i ciència» de la Fundació Catalunya La Pedrera en l’Institut de Materials Avançats de la Universitat Jaume I de Castelló, ha valorat molt positivament la seua experiència pràctica en un institut capdavanter com l’INAM.

«Estava molt interessada a saber com es construeix el coneixement, i encara que estudiaré Matemàtiques volia conèixer l’experimentalitat de la ciència. Ha sigut una experiència molt interessant que recomane a tothom», ha comentat Adriana Aguiló.

Per a Joel Esteve ha suposat «una oportunitat que m'ha permès entrar en un laboratori "de veritat", i encara que estudiaré Enginyeria Aeroespacial, la química també és un camp que m’atrau molt».

En el cas de Maria Gimeno, qui estudiarà Enginyeria Mecànica i vol treballar en el sector de les energies renovables, l’experiència ha sigut molt útil amb vista a l’entrada en la universitat, «perquè he aprés a usar equips que fins ara no coneixia i a més conèixer, de primera mà, el treball que realitza el personal investigador, ja que hem escrit també un article i farem una presentació».

L’alumnat ha estat sota la supervisió directa de les investigadores Roser Fernández Climent, Laura Montañés Gil i Ana María Gutiérrez Blanco i la tutoria de Camilo A. Mesa Zamora, Ernest Pastor Hernández i Sixto Giménez Juliá. Per a les tres primeres l’experiència també ha sigut molt enriquidora perquè «ens ha servit per a aprendre i millorar les nostres habilitats per a ensenyar i transmetre el nostre coneixement i la nostra experiència en les tasques d’investigació».

L’objectiu del programa «Joves i ciència» és fomentar les vocacions científiques entre el jove estudiantat amb talent i interès per la ciència, amb el propòsit d’orientar la seua carrera acadèmica en l’àmbit científic o tecnològic per a dedicar-se professionalment a la investigació. El programa s’estructura en tres fases: estades científiques a MónNatura Pirineus, estades en centres de recerca i estades de recerca internacionals i està emmarcat dins de la iniciativa «Science Academy» de la Fundació La Pedrera.

Vídeo: https://youtu.be/Cc_WjyA99zw