El Laboratori de Psicologia i Tecnologia de l'UJI ofereix teràpia gratuïta per a la fòbia a les panderoles

06/05/2022 | SCP

El Laboratori de Psicologia i Tecnologia (LabPsiTec) de la Universitat Jaume I de Castelló ofereix teràpia psicològica gratuïta per al tractament de la fòbia a les panderoles, en el marc de les accions desenvolupades en el projecte MAXP-TERA finançat pel programa estatal R+D+i de 2018 del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats del Govern d'Espanya.

Aquest projecte té com a objectiu principal investigar l'eficàcia i l'eficiència d'un nou sistema de realitat augmentada basat en la projecció per a superar la fòbia a les panderoles. El tractament es duu a terme de manera presencial en la universitat pública de Castelló i per a poder participar-hi és necessari realitzar una avaluació específica on es comprova que les persones interessades complisquen els criteris d'inclusió requerits.

El procediment inclou els components que han resultat ser més eficaços en el tractament de la fòbia a animals xicotets, com la informació sobre l'ansietat, la por i les respostes fòbiques, explicació sobre la causa i el manteniment de les conductes fòbiques i l'exposició gradual amb suport del terapeuta a l'estímul temut. El tractament es durà a terme en una única sessió de tres hores de durada màxima.

Dins del projecte «Maximitzant l'eficàcia i la viabilitat de la teràpia d'exposició mitjançant la realitat augmentada basada en la projecció per al tractament de la fòbia a les panderoles» (MAXP-TERA - RTI2018-100993-B-100) s'inclou la redacció de dues tesis doctorals, desenvolupades per Jorge Grimaldos García i María Palau Batet, totes dues codirigides per les investigadores Soledad Quero Castellano i Juana María Bretón López, professores titulars de la Universitat Jaume I i responsables d’aquest projecte.

Atès que el projecte és finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació i actualment ja compta amb l'aprovació de la Comissió Deontològica de l'UJI, el tractament s'oferirà de manera gratuïta sense cap cost econòmic per als qui hi participen. El projecte es troba en actiu, per la qual cosa totes aquelles persones interessades a participar-hi poden enviar un correu a fobiacucarachas.uji@gmail.com o telefonar al 964 387 645.