Cinquanta-quatre centres de secundària i batxillerat participen en la final autonòmica del Concurs de Cristal·lització a l’Escola

13/05/2022 | SCP

Més de 2.500 alumnes de centres docents de la Comunitat Valenciana han participat en el IX Concurs de Cristal·lització a l’Escola, organitzat pel Grup Especialitzat de Cristal·lografia i Creixement Cristal·lí (GE3C) de les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF) i Química (RSEQ), la Universitat Jaume I i la Ciutat de les Arts i de les Ciències, sota la direcció del professor de l’UJI Vicente Esteve, i amb la col·laboració de l’Associació de Químics i el Col·legi de Químics de la Comunitat Valenciana i el Museu d’Història Natural de la Universitat de València.

La fase final autonòmica, celebrada al Museu Príncep Felip de València, ha comptat amb la participació de 54 equips de 49 centres educatius. En el lliurament dels guardons (https://youtu.be/MiabTdsX_Q0) han estat el catedràtic de Química Inorgànica de l’UJI, Vicente Esteve; la directora de continguts del Museu Príncep Felip, Miriam Atienza; la directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI, Ana Piquer; un representant de l’Associació de Químics, Juan Antonio Gabaldón; el delegat a Castelló del Col·legi Oficial de Químics, Pablo Serna, i el coordinador del jurat, Vicente Pelegero.

Dirigit a estudiantat d'educació secundària i batxillerat, el principal objectiu del Concurs de Cristal·lització a l'Escola és donar a conèixer la importància del món dels cristalls en la societat moderna. A través d'experiments atractius de creixement de cristalls, el concurs també pretén fomentar l'estudi, el treball sistemàtic i la comunicació entre els joves estudiants, per a fomentar les vocacions científiques entre l'alumnat i ensenyar com es treballa en àmbits científics.

La iniciativa s’emmarca en el projecte de divulgació de la ciència que es va iniciar en 2014 amb motiu de l’Any Internacional de la Cristal·lografia, i en el qual col·laboren grups científics de nou comunitats autònomes.

Llista de premis: https://www.cac.es/va/web/cristalografia/ganadores-cristalografia