Més de 2.000 alumnes s’apropen a la ciència a l’UJI amb la fira Firujiciència

20/04/2022 | SCP

Més de 2.000 alumnes de centres educatius de la província de Castelló s’han donat cita al pavelló poliesportiu de l'UJI en una nova edició de Firujiciència, una fira per a viure, descobrir i aprendre de la ciència a través de les experimentacions i demostracions preparades pel mateix alumnat preuniversitari i alguns grups d’investigació de la universitat.

Més de 2.000 alumnes de centres educatius de la província de Castelló s’han donat cita al pavelló poliesportiu de la Universitat Jaume I en una nova edició de Firujiciència, una fira per a viure, descobrir i aprendre de la ciència a través de les experimentacions i demostracions preparades pel mateix alumnat preuniversitari i l’aportació d’alguns grups d’investigació de la mateixa universitat.

L’edició d’enguany ha comptat, a més dels 100 talleristes participants (en més de 30 tallers), amb un recull de recursos sobre ciència i educació preparat, com en altres edicions, per la Biblioteca, i amb un apartat de recursos didàctics de la web www.firujiciencia.uji.es amb peces audiovisuals de divulgació com ara la realitzada per un equip d’investigació del Departament de Química Inorgànica i Orgànica sobre l’estructura química de la D-glucosa en el marc d’un projecte d’innovació educativa.

La primera edició de la fira es va celebrar en 2015 com a iniciativa d'un equip docent dels departaments d’Educació, liderat per Enric Ramiro amb la complicitat de professorat d’altres àmbits, de tota la Universitat i del CEFIRE de Castelló, i s’ha convertit en un referent, com a esdeveniment de divulgació i aprenentatge que congrega grups de centres educatius de tot el territori.

Firujiciència és possible gràcies al treball i il·lusió de l’alumnat, professorat, i personal investigador participant, a la coordinació de l’equip organitzador, vinculat a la Universitat Jaume I i al CEFIRE de Castelló, al suport institucional per part del Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social i del Vicerectorat d’Investigació i Transferència, mitjançant el Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana.

La fira també compta amb la col·laboració de molts serveis, centres i departaments de diferents àmbits del campus castellonenc, com ara l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, la Facultat de Ciències Humanes i Socials, la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, la Facultat de Ciències de la Salut i l’Escola de Doctorat, i el Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura.