Marcelo Assis i Lara Kelly Ribeiro del Laboratori de Química Teòrica i Computacional de l'UJI han sigut seleccionats per a participar en el «Lindau Nobel Laureate Meetings»

29/03/2022 | SCP

L'investigador Marcelo Assis, contractat postdoctoral «Margarita Salas», i la investigadora Lara Kelly Ribeiro, que realitza el seu doctorat sota la direcció del professor Juan Andrés Bort, tots dos del Laboratori de Química Teòrica i Computacional de la Universitat Jaume I de Castelló, han sigut seleccionats com a joves investigadors per a participar en el «Lindau Nobel Laureate Meetings» que se celebra al juny a la ciutat alemanya de Lindau.

El «Lindau Nobel Laureate Meetings» promou des de 1951 trobades amb la participació de més de 30 premis Nobel i joves investigadors de tot el món que permeten l'intercanvi científic entre generacions, disciplines i cultures. Els participants superen un rigorós procés de selecció. Els dos representants de la universitat pública de Castelló formen part dels 611 joves investigadors de 91 països seleccionats.

Per a Marcelo Assis, la participació en aquesta trobada «és una oportunitat única d'aprenentatge, ja que combina la gran experiència dels premis Nobel amb la creativitat i l'energia pròpies dels joves investigadors». A més, l'investigador considera que aquest tipus de cites faciliten i milloren les xarxes de col·laboració: «L'estret contacte amb els premis Nobel i altres joves investigadors ens permetrà aprendre molt i reflexionar sobre els rumbs de la ciència, facilitarà noves aliances per a continuar fent ciència de qualitat i tindrà un positiu impacte en l'UJI».

Per a Lara K. Ribeiro, rebre la notícia de la selecció per a l'esdeveniment ha sigut molt gratificant, sobretot després del període més agut de la pandèmia, que ha afegit alguna complicació per al personal investigador. Considera que els esforços en la seua carrera investigadora estan donant fruits i que la reunió pot servir com un punt d'inflexió en la seua formació, «principalment per la possibilitat de trobar diferents perspectives sobre les aplicacions tecnològiques de la investigació en química», que és un dels seus interessos d'investigació actuals i que permetrà desenvolupar així noves tecnologies.