L’UJI tramita la construcció d’un nou edifici de transferència i innovació amb un pressupost de 8 milions d’euros

15/04/2021 | SCP

Eva Alcón ha explicat que aquest nou equipament «estarà destinat a grups i instituts d’investigació i a empreses de valor afegit amb l’objectiu de potenciar la transferència de resultats a partir de l’activitat investigadora que es realitza en la universitat».

La Universitat Jaume I ha iniciat la tramitació per a dotar el campus d’un edifici de transferència i innovació amb pressupost previst de vuit milions d’euros. La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha explicat que aquest nou equipament «estarà destinat a grups i instituts d’investigació i a empreses de valor afegit amb l’objectiu de potenciar la transferència de resultats a partir de l’activitat investigadora que es realitza en la Universitat».

Amb l’objectiu d’agilitar la tramitació administrativa, l’UJI ja ha publicat l’anunci previ d’aquesta actuació en la Plataforma de Contractació del Sector Públic. La planificació amb la qual es treballa és que enguany es redacte el projecte i puguen començar les obres a finals d’any si la tramitació ho permet, i per a això s’ha reservat una partida de 250.000 euros dins del Pla propi d’inversions de la Universitat.

Alcón ha explicat que ja s’han mantingut reunions amb la Generalitat Valenciana per a identificar vies de col·laboració per al finançament d’aquesta nova infraestructura que potenciarà la capacitat investigadora i d’innovació de la Universitat. Aquest nou edifici, que es projecta amb quatre plantes i una superfície total edificada de quasi 5.000 m2, se situarà en una parcel·la de 2.000 m2contigua a l’Edifici d’Investigació 2, segons ha explicat el director de l’OTOP, José Roger, en una visita amb la rectora; el vicerector de Campus i Vida Saludable, Rafa Mayo; el vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis, i el comissionat de la rectora per a l’adaptació a la Nova Normalitat, Vicent Cervera.

La rectora Eva Alcón ha subratllat l’aposta per potenciar l’activitat investigadora de la Universitat, que en els últims tres anys ha invertit quasi sis milions d’euros en la renovació d’equipaments i infraestructures científiques i la inauguració del Centre d’Investigació en Robòtica i Tecnologies Subaquàtiques (CIRTESU), un centre capdavanter a escala internacional. A més, també es projecta un Centre d’Innovació Educativa i Tecnologies Digitals a través d’un conveni de col·laboració amb la Conselleria d’Educació.

El nou edifici està alineat amb el Pla de Promoció de la Investigació de l’UJI, que entre els seus eixos estratègics preveu enfortir la innovació per a facilitar el desenvolupament de prototips a partir de la investigació pròpia.