Jonatan Peñalver, doctor en Psicologia de l'UJI, premiat pel CES-CV per la seua tesi doctoral

17/12/2021 | SCP

Jonatan Peñalver González, doctor per la Universitat Jaume I, ha rebut un dels dos Premis del Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana (CES-CV) per a tesis doctorals defensades en 2020, que es van lliurar el passat 15 de desembre en un acte celebrat a la seu de Presidència de la Generalitat a Castelló.

La tesi doctoral de Peñalver, titulada Happy and productive groups: a compendium of multimethod studies on group positive affect from Positive Psycology, pretén avançar en la comprensió de l'afecte positiu grupal en el context laboral. Per a complir aquest objectiu planteja tres reptes d'investigació sobre la relació entre l'afecte positiu grupal i l'acompliment grupal, els antecedents organitzacionals de l'afecte positiu grupal, i en quines circumstàncies alts nivells d'afecte positiu grupal condueixen a baixos nivells d'acompliment grupal.

Els principals resultats contribueixen a expandir el constructe de l'empleat feliç i productiu al nivell grupal i aporten les primeres respostes sobre els límits de la positivitat. D'altra banda, les conclusions promouen diverses estratègies de recursos humans relacionades amb el reclutament i el disseny grupal, amb la finalitat de promoure grups feliços i productius.

Peñalver és, des de 2019, coordinador del Màster Universitari en Formació del Professorat en la Universitat Internacional de València, així com docent en la Universitat Internacional de València (VIU). És doctor en Psicologia (Universitat Jaume I, 2020) especialitzat en l'estudi de les emocions positives individuals i grupals i compta amb àmplia formació en psicosociologia i salut ocupacional.

Des de 2013 ha desenvolupat la seua experiència docent i investigadora amb estades d'investigació a l'estranger (KU Leuven, Kitasato University) i la participació en projectes d'investigació i d'R+D+i (actualment, és investigador principal d'un projecte d'investigació finançat per la VIU sobre el benestar dels empleats).

A més, en 2018 va rebre un premi atorgat per la Societat Espanyola de Psicologia Positiva al millor article publicat sobre un dels objectius de la Psicologia Positiva (octubre, 2018; https://doi.org/10.1080/17439760.2017.1402076).

Amb aquests premis, que tenen una dotació econòmica de 1.800 euros, el CES-CV pretén contribuir a promoure i divulgar la investigació en les matèries competències del Comité: relacions laborals, cooperació, ocupació, condicions de treball, formació professional, seguretat social, economia, agricultura, pesca, indústria, comerç, turisme i medi ambient.