L'ITC i l'UJI contribuiran al desenvolupament de nous materials de revestiment altament resistents en el projecte europeu FORGE

09/05/2022 | SCP

L'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) juntament amb la Universitat Jaume I de Castelló treballaran, a partir d'octubre, en el projecte europeu FORGE «Development of novel and cost-effective coatings for high-energy processing applications», finançat pel Programa Europeu Horitzó 2020 en el marc de la convocatòria Leadership in Enabling and Industrial Technologies sota la referència 958457-FORGE, dirigida al desenvolupament de nous materials de revestiment per a un futur industrial sostenible.

FORGE, coordinat per la pime italiana MBN NANOMATERIALIA SPA, compta amb 13 participants entre els quals es troben l'ITC i l'UJI. El projecte aborda els problemes de degradació de la superfície dels materials en entorns industrials, centrant-se en els problemes clau de la corrosió dels components metàl·lics, la fragilitat d'alguns d'aquests materials, l'erosió i la descomposició tèrmica a temperatures pirolítiques, entre altres.

L'objectiu és proporcionar un nou marc, basat en el coneixement, per a dissenyar materials complexos des del punt de vista de la seua composició, que poden ser, per exemple, tant aliatges com composicions ceràmiques fetes «a mida», amb la combinació necessària de duresa, tenacitat, impermeabilitat als gasos i/o resistència a la corrosió, entre altres, a fi de satisfer les necessitats específiques actuals i futures en un entorn de processament individual amb ús intensiu d'energia.

Per a això està previst desenvolupar una metodologia per a dissenyar revestiments òptims, d'alt rendiment, capaços de resistir un conjunt específic de mecanismes de degradació, a més de definir el millor mètode per a aplicar-los, per exemple, en el cas concret del sector ceràmic, en el desenvolupament de recobriments refractaris per a forns de cocció ceràmica.

L'Institut de Tecnologia Ceràmica i la Universitat Jaume I participen com a usuaris finals per a definir els requisits dels nous materials, testar-los en entorn real i caracteritzar el dany que pateixen amb el temps, tant a escala de laboratori, com en la indústria ceràmica a temps real.

Més informació:

Recurs d'imatge projecte-forge-itc index

FORGE: Nous recobriments

Coordinat per l'empresa italiana MBN NANOMATERIALIA SPA, compta amb 13 participants de diferents països europeus.