El rànquing CWUR situa l’UJI en el 4,4% de les millors institucions d’educació superior del món

09/06/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló manté la seua posició respecte a l’any passat en el rànquing Center for World University Rankings (CWUR) i se situa en el 4,4% de les millors institucions d’educació superior del món en l’edició de 2020, gràcies al seu rendiment en l’àmbit de la investigació. En concret, la universitat pública de Castelló s’ubica en el lloc 876 entre les més de 20.000 institucions que conformen el rànquing i en el lloc 32 en l’àmbit nacional.

De les més de 20.000 institucions d’educació superior avaluades, aquest rànquing selecciona les 2.000 millors sobre la base de set indicadors com ara la qualitat de l’educació i l’ocupabilitat de l’alumnat, paràmetres als quals s'atorga conjuntament un 50% de la valoració global; el rendiment de la investigació, que representa un 40% de la valoració i té en compte el nombre d’articles i la seua qualitat, així com el nombre d’articles altament citats; i els guardons internacionals obtinguts pel professorat, amb un 10%.

El Center for World University Rankings és una organització de consultoria capdavantera que proporciona assessorament sobre polítiques, coneixements estratègics i serveis de consultoria a governs i universitats per millorar els resultats educatius i de recerca. És una de les llistes de referència mundial i es troba liderada per novè any consecutiu per la Universitat Harvard. Els Estats Units lideren amb 357 universitats el top 2.000, seguida per la Xina (267), el Japó (126), el Regne Unit (95), França (82), Espanya (53) i Rússia (46).

Rànquing CWUR 2020: https://cwur.org/

Recurs d'imatge u-multirank index

U-Multirank

En l'àmbit de l'Enginyeria Química la universitat pública de Castelló és una de les tres universitats recomanades a escala mundial.

Recurs d'imatge ranquing-cyd-2020 index

Rànquing CYD 2020

El rànquing CYD 2020 confirma el lideratge en recerca de l’UJI i destaca l’alta ocupabilitat del Grau en Història i Patrimoni.

Recurs d'imatge ranquing-cyd index

Vuitè lloc en recerca

Eva Alcón subratlla que «és una fortalesa que hem de potenciar per a transferir aqueix coneixement a la societat i convertir-nos en un pol de retenció i captació de talent».