L’UJI participa en un projecte europeu que investiga materials més eficients i menys tòxics per a dispositius portables

12/06/2020 | SCP

S'investigaran materials més eficients i menys tòxics amb l’objectiu d’aconseguir materials per a dispositius electrònics que es puguen imprimir en teixits.

Tres grups de recerca de l’Institut de Materials Avançats (INAM) de la Universitat Jaume I investigaran durant els pròxims tres anys materials més eficients i menys tòxics amb l’objectiu d’aconseguir materials per a dispositius que es puguen imprimir en teixits. Aquesta línia de treball forma part del projecte europeu DROP-IT, liderat per la Universitat de València.

El professor del Departament de Física i director del Grup de Semiconductors Avançats, Ivan Mora Seró, coordina a la Universitat Jaume I (UJI) la iniciativa DROP-IT, pertanyent al programa Horitzó 2020 i, en concret, a la línia Future and Emerging Technologies. «L’objectiu d’aquest projecte europeu és estudiar materials com la perovskita, la qual està lliure de plom i, per tant, és baixa en toxicitat, per tal de crear tot tipus de dispositius electrònics amb possibilitats de ser impresos als teixits, com ara els leds, els fotodetectors, els dispositius optoelectrònics, etc.», explica l’investigador de l’INAM.

En aquest projecte també participen dos grups més de l’INAM, els equips dirigits per Beatriz Julián i Víctor Sans. El pressupost assignat a l’UJI de DROP-IT és de 400.000 euros, d’un total de casi 3,5 milions d’euros per a tres anys.

El consorci per a desenvolupar DROP-IT està liderat per l’Institut de Ciència dels Materials de la Universitat de València i, a més de l’UJI, en formen part la Universitat de Barcelona, el Centre National de la Recherche Scientifique CNRC (França), ETH Zürich (Suïssa), INSA Rennes (França), el Saule Research Institute (Polònia) i les empreses Saule Technologies (Polònia) i Avantama (Suïssa).

L’INAM està integrat per deu unitats de recerca liderades per investigadores i investigadors experimentats, que realitzen estudis sobre la comprensió, creació i aplicació de nous materials. La seua activitat investigadora se centra en la comprensió física i química de les propietats i operacions avançades dels materials, des de molècules i interfícies fins a compostos de gran escala, connectant matèria i llum, per a crear nous coneixements que cobrisquen la bretxa entre els materials i els dispositius eficients i útils.

Més informació: http://www.drop-it.eu/