El projecte SILIFE de l'UJI i l’ITC impulsa un nou projecte de protecció laboral ceràmica en les indústries de fosa

20/05/2019 | SCP

Un nou projecte de recerca dedicat a preservar la salut en entorns laborals amb exposició a la sílice cristal·lina respirable (SCR), específicament orientat a les indústries de la fosa, començarà a desenvolupar-se a partir del projecte europeu SILIFE, l'objectiu del qual és, precisament, protegir els qui estan exposats en el seu treball a la SCR i evitar així possibles malalties derivades d'aquesta exposició. SILIFE ha sigut coordinat per la Universitat Jaume I de Castelló i desenvolupat en l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC).

Així s'ha desprès de la jornada de presentació del projecte SILIFE duta a terme a principis de maig a Durango (Bizkaia). Sota el títol «Possibles solucions a la problemàtica d'exposició a la sílice cristal·lina respirable», la jornada tenia l'objectiu fonamental de tractar la problemàtica de la SCR i la seua repercussió en la salut laboral, presentar els resultats i solucions que el projecte SILIFE aporta a aquests problemes i a més, anunciar aquest nou projecte que els investigadors pensen dur a terme pròximament, derivat, precisament, dels exhaustius estudis i proves realitzats en SILIFE, que compta amb el suport de la Unió Europea a través del Programa LIFE (Referència: LIFE14 ENV/ES/000238).

En aquesta activitat, en la qual han participat més d'un centenar de persones, entre elles membres i representants de la Federació Espanyola d'Associacions de Fonedors (FEAF), així com l'empresa Fundiciones Fumbarri Durango, S.A., la Plataforma Espanyola de Seguretat Industrial (PESI) i ABCR Labs, tots  membres del consorci.

Tota la informació sobre SILIFE: www.silife-project.eu