L’UJI crea HaveFun a Youtube per innovar la difusió de la ciència amb la cultura dels videojocs La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) conclou el projecte de comunicació científica transmèdia finançat per la FECYT

04/04/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I (UJI) ha creat el canal HaveFun a la xarxa social Youtube amb l’objectiu d’innovar la difusió de la ciència des de les institucions acadèmiques d’educació superior mitjançant la incorporació de la cultura dels videojocs. Aquesta iniciativa ha sigut promoguda per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) del Servei de Comunicació i Publicacions i ha disposat del finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

La llista de reproducció HaveFun al perfil de Youtube de l’UJI constitueix una de les diverses accions previstes per tal fomentar la innovació de la difusió de continguts científics en el projecte «Have Fun (HF): La cultura youtuber i del videojoc en la comunicació científica transmèdia». Més d’una trentena de vídeos integra la primera proposta del canal HaveFun, uns materials que també s’han dinamitzat a les xarxes socials Twitter, Facebook i Instagram. L’elaboració i edició d’aquest material audiovisual innovador i amb vocació transmèdia ha comptat, a més, amb el suport del LabCom, el Departament de Ciències de la Comunicació, professorat dels graus de Comunicació Audiovisual i de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i del Vicerectorat d’Investigació i Transferència.

Durant més d’un any, la iniciativa Have Fun (HF), finançada per la FECYT en la convocatòria d’ajudes per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació de 2017, ha permès el desenvolupament de diverses activitats vinculades amb la comunicació dels resultats de la investigació de l’UJI a la ciutadania a través dels canals convencionals i digitals i també la promoció d’eines innovadores de divulgació. De fet, en aquest projecte s’ha potenciat la cultura youtuber i dels videojocs, per tal d’explorar en nous llenguatges per difondre ciència alhora que obrir diàlegs amb els diversos públics.

Entre aquestes actuacions no sols destaca el canal HaveFun a Youtube, sinó també la col·laboració de la UCC+i del Servei de Comunicació i Publicacions de l’UJI (integrada en la Xarxa d'UCC+I de la FECYT) amb el Festival Oculus, organitzat des dels graus en Comunicació Audiovisual i Disseny i Desenvolupament de Videojocs. Entre altres, una de les fites d’aquest certamen internacional de fotografia, curts i videojocs ha sigut la consolidació d’un guardó per tal de reconèixer el compromís amb la divulgació científica dels treballs presentats, amb el suport del Vicerectorat d’Investigació i Transferència.

El projecte «Have Fun (HF): La cultura youtuber i del videojoc en la comunicació científica transmèdia» ha promogut la realització d’entrevistes via Twitter a científiques de l’UJI de l’àmbit de la salut, amb motiu del 8 de Març, o l’organització d’entrevistes a científics mitjançant el format Facebook Live, en col·laboració amb el diari Mediterráneo, sobre temes d’actualitat com ara els videojocs, el canvi climàtic i l’agricultura o la malaltia d’Alzheimer. A més, la iniciativa va col·laborar amb la celebració de la Setmana de la Ciència, juntament amb el projecte «Connecta amb la Ciència», i de la fira Firujiciència, entre altres.

El suport de la FECYT a Have Fun també ha fet possible el manteniment de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) de l’UJI, la qual impulsa, des de 2011, la difusió de resultats d’investigació dels grups de recerca de l’UJI mitjançant notes de premsa, vídeos, entrevistes en el programa Una finestra a la ciència, de VoxUJI Ràdio, o el Vocabulari Científic. Tots els continguts, a més, són distribuïts a través de les xarxes socials dels perfils oficials de l’UJI.

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn | YouTube

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions