Dana Foundation compta amb la investigadora de l’UJI Marta Miquel per comentar un article sobre el cerebel publicat en «Science» per la Facultat de Medicina Albert Einstein

24/04/2019 | SCP

Dana Foundation ha comptat amb la investigadora Marta Miquel, del grup «Addicció i Neuroplasticitat» de la Universitat Jaume I de Castelló, per comentar un article publicat en la revista Science per la Facultat de Medicina Albert Einstein, juntament amb investigadors i investigadores en neurologia de la Universitat Harvard o l’American University. El reportatge sobre els nous coneixements de la funcionalitat del cerebel destaca també els avanços realitzats per l’equip liderat per la investigadora castellonenca en aquest camp científic.

L’autor de l’article, Carl Sherman, fa referència a les últimes investigacions realitzades per l’equip internacional d’investigació liderat per la professora Miquel, de l’Àrea de Psicobiologia i responsable del Màster en Investigació en Cervell i Conducta, que demostren que el cerebel, al contrari que es pensava, compleix funcions que van més enllà de l’esfera motora i podria ser corresponsable de les alteracions cerebrals associades al consum additiu de drogues.

Les conclusions de la recerca, que han estat publicades en revistes com Neuroscience & Biobehavioral Reviews y Journal of Neuroscience –amb portada d’una imatge captada en els laboratoris de l’UJI–, suposarien un pas endavant cap al disseny de noves teràpies per al futur. La investigadora explica que existeixen evidències indirectes que «el cerebel està involucrat en funcions alterades per l’addicció com la presa de decisions, l’hàbit i el control inhibitori».

La investigadora ja explicava quan es van publicar els articles que el cerebel és una regió del cervell rellevant per entendre i poder dissenyar futurs tractaments per a l'addicció a les drogues. «S'està avançant en la descripció dels circuits neuronals afectats per la drogoaddicció, un trastorn cerebral crònic de difícil tractament, perquè afecta els processos bàsics d'adquisició i emmagatzematge de la informació, la descripció de la qual està encara incompleta», comentava, i indicava que, d'aquesta manera, «s'accelerarà el camí cap a les noves teràpies».

La Fundació Charles A. Dana és una institució privada americana molt coneguda pel seu compromís amb la investigació sobre el cervell i amb l’educació de la ciutadania sobre el potencial de la investigació. Per això, promou la difusió del coneixement científic en aquest àmbit amb el propòsit de mostrar i explicar a la societat els avanços que realitzen investigadors i investigadores de tot el món.

Referència de l’article: http://www.dana.org/News/Cerebellum_Good_for_More_than_Moving_You_Around/

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn