FISABIO i la Universitat Jaume I publiquen la concessió provisional d'ajudes de la convocatòria UJISABIO

08/11/2019 | SCP

Representants de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) i de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló s'han reunit en l'UJI per a signar l'aprovació de la concessió provisional d'ajudes de la Convocatòria UJISABIO. Aquest programa està destinat a l'impuls, a nivell regional, de la recerca i la innovació en l'àmbit sanitari i es dirigeix, concretament, al personal sanitari dels departaments de salut de Castelló, La Plana i Vinarós.

En total, la dotació de les ajudes del programa serà de 40.000 euros per a deu accions diferents, on cadascuna comptarà amb un import màxim de 4.000 euros. L'UJI i la Fundació Fisabio finançaren a parts iguals el projecte.

Per part de la Fundació Fisabio han assistit a l'acte de signatura del projecte José Antonio Manrique, director gerent; María Prada, responsable de l'Àrea d'Innovació; i Mónica Vázquez, responsable de l'Àrea de Projectes Competitius. Per la seua banda, l'UJI ha comptat amb la representació de Jesús Lancis, vicerector de Recerca i Transferència; David Cabedo, vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprendimiento; Ismael Rodrigo, cap de l'Oficina de Cooperació en Recerca i Desenvolupament Tecnològic (OCIT); i César Viúdez, tècnic d'OCIT.

Amb aquesta signatura s'aprova que, a través d'Accions Preparatòries, es creuen futurs projectes de recerca i innovació en els quals participen de manera conjunta i coordinada personal de les dues entitats. A més, s'enforteix d'aquesta manera la col·laboració entre els investigadors i les investigadores de l'UJI i els centres adscrits a la Fundació Fisabio.

El programa UJISABIO comprendrà diverses actuacions, com la recollida d'interessos i demandes de col·laboració en R+D+i dels investigadors d'organització; la identificació d'investigadors d'una entitat que puguen satisfer els interessos manifestats per investigadors de l'altra i la posada en contacte de tots dos; o el desenvolupament d'un portal conjunt en internet per a promocionar i gestionar el programa de col·laboració.