L’UJI programa diverses activitats per a commemorar la Setmana de la Ciència 2019

05/11/2019 | SCP

• Setmana de la Ciència setmana-ciencia-2019 semana-ciencia-19-cartel

La programació inclou xerrades, tallers, conferències i una exposició a diverses seus i a Castelló.

•  setmana-ciencia-2019 20191104_134804
  •  setmana-ciencia-2019 20191104_131624
  •  setmana-ciencia-2019 20191104_094000
  •  setmana-ciencia-2019 20191104_131223

Des del dia 4 i fins al 15 de novembre tindrà lloc el programa Connecta amb la ciència a les seus. Són xerrades i tallers a les seus de la universitat pública de Castelló adreçades a l’estudiantat d’Educació Secundària Obligatòria (ESO). La localització a la Seu del Nord serà el Vinalab a Vinaròs i el Casal Jove de Port de Sagunt a la Seu del Camp de Morvedre, on tindran lloc tallers i conferències. La Seu d’Els Ports (Morella i Vilafranca) i la Seu de l’Interior a Segorb comptaran amb conferències.

Sota el títol «La ciència més a prop» es desenvoluparà una conferència i una taula redona. La xerrada serà dimarts, 5 de novembre, en la qual el professor Luis Cabedo, del grup de recerca de «Polímers i Materials Avançats» parlarà sobre tots els aspectes de l’ús dels plàstics, i de la seua problemàtica mediambiental, en la conferència «Plàstics: fake news vs. facts» que s’iniciarà a les 18.30 hores a la Llotja del Cànem amb entrada lliure i gratuïta. En la segona activitat intervindrà Lorenzo Melchor, de #Ciència en el Parlament qui presentarà aquest projecte a Castelló i participarà en una taula redona amb personal investigador de l’UJI el 12 de novembre a les 18.30 a la Llotja del Cànem.

L’exposició fotogràfica FOTCIÈNCIA completa les activitats de divulgació científica. Serà inaugurada dijous 7 de novembre de 2019 a les 19.30 hores a la Llotja del Cànem i podrà ser visitada fins al 30 de novembre amb entrada lliure. L’exposició és iniciativa de CSIC, FECYT i la Fundación Jesús Serra.

El Projecte de Cultura Científica i Ciència i Ciència Ciutadana (Vicerectorat d’Investigació i Transferència) coordina aquestes activitats que en el cas de FOTCIENCIA i de Connecta amb la ciència han sigut desenvolupades pel Servei d’Activitats Socioculturals (Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals). El programa Connecta amb la ciència compta amb la participació de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i la Facultat de Ciències de la Salut.

Cartell